lördag, november 29, 2008

Snart har helgen vecka 48 tagit slut

Vem går över ett torg en lördag kväll, Vem går hem med den rätte och vem får en smäll? Vem är det som är lycklig och vem luktar bränt? Vem är dålig på riktigt och vem är ett skämt?

Idag: stan. Julruschen! Det hade redan börjat, arma oss. M ska köpa nya glasögon och de enda som egentligen hade nåt snyggt var Bågar&Glas på Birgel Jarl. Där uppehöll vi oss alltså en ansenlig tid, får se om det blir nåt till slut. Sen skulle jag köpa granris. Eller typ eneris, vet inte skillnad? Hittade en hugad granrisåterförsäljare på Södermalmstorg, men han hade knappt några knippen kvar och planen var ju att förse hela balkongräcket med ris. En kungsbalkong har ganska långt räcke. Nöjde mig med en bunt och sen nån form av kvist med röda bär att ha i en vas i stället. Det blev fint men jag misstänker att både barren och bären kommer falla av långt innan jul. Ja just, jag ska börja med en ny grej också, men jag tar det i nästa inlägg för nu ska jag sy ny linning på en kjol.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej!

Butiker m fina bågar är förutom B&G, Hultins på Renstiernasgatan, City Optik på Drottninggatan, Samson på Kungsgatan, Sibyllegatans Optiker, Optiker Öfvre på Linnégatan (tror jag det är), Stureoptikern och Contacta Sturegallerian.
Glasögontips finns på min blogg. Lycka till! /Åsa

11/30/2008 12:59 em  
Anonymous Anonym sa...

tack för tipsen åsa! men vem betalar dig? ;o)

11/30/2008 6:49 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida