fredag, februari 17, 2006

Benjamin Franklin jr

Min vän fröken Holmskan är en underbar källa till inspiration. Hon har på gamla dagar kommit på att hon är elektrisk. Hon samlar på statisk elektricitet. I sin kropp. Fenomenet uppenbarade sig genom otal antal stötar vid kontakt med metallföremål i hemmet, något som förvirrade vän så till den milda grad att det störde henne en smula. Efter ett tag började hon ana ett samband mellan stötarna och användning av inneskor. Connect the dots. Genom att moonwalka över sin röda vardagsrumsmatta iförd fårskinnstofflor kunde hon sedermera genom induktion bevisa sin tes. Jag har en jävligt smart vän. Hon är här nu. Sweet.

2 kommentarer:

Blogger eff sa...

Induktion borde användas mer i vardagsproblemlösningssammanhang.

Själv är jag dock svag för vanlig hederlig logik och särskilt då Reductio Ad Absurdum-bevis. Det är något med Absurdum-et jag gillar, tror jag. "Det där är absurt, alltså är det inte så." Misstänker att min inre logiker är en posör, en Canadia Goose-klädd, vattenkammad stekare.

2/18/2006 10:09 em  
Blogger Babushka sa...

Strålande...strålande!

*asg*

2/24/2006 3:07 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida