söndag, mars 12, 2006

Telefonsamtal

Holmskan -Är fläder rött?
Jag -Nä, vitt väl.
Jag har köpt lättdryck fläder som är röd.
På Klippet?
På Vivo.
Utan -vo.
Den är röd.
Är det inte körsbär och fläder då?
Det är mask i.
Bara en?
Jag vet inte.
Var den i från början?
Den kom kanske från köket.
Ställde du glaset under blomman så.
Om jag tittar bort en stund och den har flyttat sig lever den.
Då var den nog inte i från början.
Den lever.
Drick inte upp det.
Den kanske kom från kannan.
Ställde du kannan under blomman så.
Vilket misslyckat lättdrycksköp.
Skalliga män har ofta mer hår på kroppen.
Ja, det går hand i hand.
Allt dåligt på samma gång.
De kanske kompenserar.
Förmodligen.

13 kommentarer:

Blogger eff sa...

Fläderbärssaft är röd i färgen. Fläderblomssaft är ljust blekgul/vit.

För övrigt känns den här tabellen väldigt passande för er konversation. Fan, det kan aldrig vara tråkigt i ett rum med er två i det samtidigt.

3/12/2006 6:13 em  
Blogger Chris sa...

a, bryderiet löst. rött för bär, vitt för blom.

och en fräck tabell.

3/12/2006 6:56 em  
Anonymous Anonym sa...

vad gör roger pontare- egentligen?

3/12/2006 7:14 em  
Blogger Ms.Take sa...

Underbar konversation. Instämmer helt med Eff's eminenta bedömning.

3/12/2006 7:28 em  
Blogger Chris sa...

han är trendsättare... krukväxtlooken.

3/12/2006 7:47 em  
Blogger eff sa...

Pontare är en jävla larvpotta. Lite smink i ögat och så skrotar han hela "långt hår och transasmink"-looken och kör med någon slags turban och i princip osminkat. Sjukt besviken blev jag.

Men faktum kvarstår. Tvångsmata Rickard Engfors med renskav och testosteron i ett halvår, se till att ögonen är lagom igensvullna och vips har vi Roger Pontare. Egentligen borde han göra duett med Lindarw och Flinckman, Pontare. Det blir som pistvakt fast med Skumpa och dekadens i stället för hojt och fotsvett.

3/12/2006 11:17 em  
Anonymous Anonym sa...

jag skulle valt fläderbloms då för det är den jag gillar, inte fläderbärs. den är rätt trist. min eftermiddag speglades av denna katastrofala händelse... och blev skit. sen kom frankie och då blev allt lugnt igen.

appropå ingenting och allt: har ni set jihdes nya? den här gången är det inte bara håret utan även skägget. konstig halvmohikan med porrskägg a´la tyskt åttiotal.

alltså, ni män där ute. tror ni på allvar att det är snyggt med o'boy-ring (alltså sånt dät skägg som går runt munnen, som när man dricker o'boy lite för häftigt). isåfall har ni fel, det är inte snyggt. det finns inte en enda kvinna som kan tycka att det är vackert. jag är ledsen men det är bara så.

3/12/2006 11:18 em  
Blogger eff sa...

Själv är jag ingen fan av flädersaft oavsätt om den bär eller brister, förlåt blommar. Men masken, undrar jag, fanns den på riktigt och lokaliserade du i så fall källan?

Jag är mest intresserad av varför Jihde körde med det beryktade "fittskägget" (vilket namn! -- min inre Viktorian grymtar upprört och ber kvinnor i sin omgivning att skyla sina anklar) innan OS, sedan körde han slätrakat under OS och nu börjar det gro igen.

Var slätrakningen en "executive decision"? Blev han inkallad till Juttan som i princip tvångsrakade honom medan han grät och skrek på småländska? Fanns det fokusgruppsdata på att folk ogillade skägget och att det skulle stjäla uppmärksamhet från Skeleton, Backhoppning och annat?

Det här är en stor och viktig fråga. Något för TV4:s Kalla Fakta att granska.

3/12/2006 11:49 em  
Blogger eff sa...

Oavsett...inte oavsätt. Fan, jag är trött och hungrig. Stavar fel. Jag ber tusen gånger om ursäkt och en gång till. Jag är inte värdig. Förlåt.

3/12/2006 11:50 em  
Blogger Liza sa...

lovelyliza@spray.se

3/12/2006 11:58 em  
Blogger eija sa...

hahaha

seriost

you gotta love the talk
you gotta love the fladerlattdryck (som jag by the by druckit manga ggr och den ar god. den rode. utan mask, vill saga)

3/13/2006 1:43 fm  
Blogger Chris sa...

vänner, tänkte skriva ett låångt hetsigt inlägg om jihdes nya men ni förekom mig. jag satte våfflan i halsen igår kväll när jag såg männ'skan i rutan. jag kommer givetvis inte sluta att hetsa upp mig, men jihde känns lite passé nu. alltså, det får bli om tentan senare ikväll.

ska köpa det där maskextraktet nästa gång du är här baby-ely-holmskan.

löv!

3/13/2006 9:19 fm  
Blogger Babushka sa...

*asg*
Låter oooooerhört likt en konversation mellan mig och min självvalda syster.

3/13/2006 11:04 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida