onsdag, april 26, 2006

Om att göra en vän glad och sitta hemma

Med humöret på en jojo, lite så är det. Vi styrde överraskningsmiddag åt Malli igår. Det var så många som inte kunde komma på den egentliga festen så vi tog ut tjugofem år i förskott. Helstekt, potatisgratäng, rödvinsreduktion, marängsuisse, kaffe och whisky. En riktig kavalkad i åttiotalsmat. Han anade ingenting den raringen, men jag undrar vem som egentligen hade roligast åt överraskningsmomentet i hallen, han eller vi, som likt små busbarn stod med bubbel och våra bredaste leenden, beredda att skrika grattis. Jag är hur som helst fortfarande mätt.

Det blir inget KB idag. Jag tänkte att en offentlig gråtepisod den här veckan må vara hänt, men fler ska det inte bli. Ska sitta hemma istället och lyssna på Raconteurs, nära till livet i etern och en joggingrunda runt Fredhäll i eftermiddag. Böckerna måste fram förvisso, visst kommer jag inte undan. Men jag ska fan räkna i pyjamas.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

plugga lugnt och ta det piano.:)

4/26/2006 12:51 em  
Blogger Liza sa...

Well, hur ser veckan ut för dig?

Det börjar bli tight för mig nu. Ska tvätta lite efter skolan och imorgon tränar jag och ska nog på konsert (min bror spelar) ngnstans vid fridhemsplan på kvällen.

Sen far jag ut till ön och blir kvar över helgen.

Hur länge stannar du i den riktiga staden. Vill så gärna träffa dig men det verkar vara mkt för oss båda just nu.
Om du vill och kan kan vi ju ses imorgon kväll, konserten är vid nio och gratis. Verkar vara fin pop av ngt slag. Vi kan ju höras i vilket fall.

Kramar och Kärlek och ta det lugnt nu. Glöm inte att andas.

4/26/2006 12:58 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag kan ju bara säga tack!
Verkligen överraskad!
Sånt där ser man bara på film!
Tack

4/26/2006 6:51 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida