söndag, juni 11, 2006

Felet är att det aldrig blir den sjunde dagen

Måndagar, då man ligger vaken till långt in på morgonen och funderar ut alla möjliga sorters förbättringar och får släpa sig upp när klockan ringer för att möta sin grå blick i badrumsspegeln. Tisdagar, då man fortfarande har hela veckan kvar att jobba men har ett helt okej case som väntar. Onsdagar, då man fikar med någon Maria, Peter, Sara eller Oddjobb till lite för sent in på kvällen och sneglar på klockan för att man måste hinna betala räkningarna också. Torsdagar, då man tar ut segern i förskott och sänker en öl eller fyra med ovanstående vänner. Fredagar, då allting är en lång nedräkning till parken böljar mjuk och grön och uppvikta byxor. Lördagar, då man vaknar till liv igen på söndagar och kan börja fundera ut sina nya drag.

11 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej hej:) Hur står det till?

6/11/2006 5:50 em  
Blogger Chris sa...

mycket sleten. själv?

6/11/2006 5:53 em  
Anonymous Anonym sa...

Det är bra. Jag har bara två dagar jobb kvar. Sen börjar sommarlovet med festival:) Life is good. Sleten får man vara. Bara man är glad:)

6/11/2006 7:16 em  
Anonymous Anonym sa...

Det händer i varjefall nått! Ska vi dela på en pizza? Och iså fall: vad vill du ha på din?

6/11/2006 7:28 em  
Anonymous Anonym sa...

Vem beställer? du eller jag. kram (fan.. det rimmade nästan!) ;-)

6/11/2006 7:53 em  
Blogger Chris sa...

jag är ovan. men vi kan ju se om zorba har öppet?

6/11/2006 7:58 em  
Anonymous Anonym sa...

C: Ovan i bemärkelsen att du aldrig beställt pizza eller ovan i bemärkelsen att du bor ovanpå en pizzeria? åny kram. Ps: DVD kanske är bättre än video? Glömde bort att det är 2006.

6/11/2006 8:07 em  
Blogger danne sa...

Chris: Följ dny's ide med pizza. Det låter gott! Själv skulle jag vilja ha en med salta sardeller en dag som denna. ;-)

6/11/2006 8:09 em  
Blogger Chris sa...

ovan som i att inte ha vanan inne. jag bor inte på en pizzeria. hell, för tillfället bor typ jag ingenstans. första juli första juli första juli.

sardeller rockar.

dvd är inne, har jag hört.

6/11/2006 8:26 em  
Blogger eff sa...

Sjunde dagen kommer om du tar dig en sjunde dag. Du och ingen annan är ytterst ansvarig för dina dagars schemaläggning.

Tag dig en sjunde dag ibland. Du är värd det. Om du inte vet hur man gör kan jag lära dig.

För övrigt är det löjligt av Gud att behöva en vilodag. Omnipotent my ass...

6/11/2006 8:35 em  
Anonymous Anonym sa...

idag är jag sååå trött, värre än alla måndagar tillsammans. Jag behöver dö lite mindre och leva lite mer.

6/13/2006 2:04 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida