torsdag, juni 15, 2006

Sova

Ja, fan vad sweet det vore. Det är något fel för det har inte inträffat på hela veckan, att ligga i en säng med stängda ögon och faktiskt sova. Till en början var jag inte trött om dagarna men nu går det snart inte längre. Om jag räknar räknar jag fel, om jag pratar pratar jag galet, om jag tänker slår det slint. Space Out. Det är det enda jag vill göra. Jag skiter i att Sverige ska spela ööööödesmatcher och helvete, om det inte sänds i anständig tid (vilket för tillfället innebär inte senare än sju) så blire inget. Sova, snälla nu.

Jag jobbar i en Sverigetröja. Bankens påhitt. Det är så roligt.

25 kommentarer:

Blogger eff sa...

För ljust? För varmt? Hjärnkvarnen mal för högt?

Helg snart, en (klen?) tröst, kanske.

Puss på pannan och själavärme med adress Stockholm...

6/15/2006 11:57 fm  
Anonymous Anonym sa...

tack baby, tack. det är nog hjärnkvarnen, men den har stått still också de senaste nätterna. bara blankt men ingen sömn.

6/15/2006 12:26 em  
Anonymous Anonym sa...

För ljust, förtjust.
Sova är svårt oavsett.

6/15/2006 12:27 em  
Blogger vstk sa...

haha, jag kan se dig framför mig i Sverigetröja. Eller just det, det är det jag inte kan. Möjligtvis om Björn Borg skulle göra comeback och spela mot Nadal eller nåt…

Vännen det är dags att sova sött nu. Ska vi åka nånstans i helgen och sova ut? Det där spa't vi pratade om…

6/15/2006 12:28 em  
Blogger eff sa...

Du kunde ha en såndäringa sidenmask för ögonen, rosa, med lite teddyfluff och spets på. Långa lösnaglar, skrikrosa, och så kan du börja kalla folk för Buford (butlern) och när du inte får frukost på sängen skriker du "you're fired" i falsett och börjar skaka av ilska. Samma show varje morgon.

Inte kunna sova suger. Själv var jag vaken till fyra i tisdags natt, värmen, denna värme. Aderton grader säger de är optimalt för sömn, jag vill bo på ICA, en kudde av wokgrönsaker och minimajs, täcke av fryspizza.

6/15/2006 12:34 em  
Anonymous Anonym sa...

sverigetröja _och_ rosa fluff fluff? verkar vara jag på pricken det. så gör vi. ni är alla inbjudna på flufffluffparty.

6/15/2006 12:47 em  
Blogger Matt sa...

Jag har inte kunnat sova ordentligt den här veckan pga värmen. Men nu verkar det bli bättre. Hoppas du också kommer kunna sova inatt.
*läser en godnattsaga*

6/15/2006 12:58 em  
Anonymous Anonym sa...

Sovmask, öronproppar och kylklamp (kan bytas mot en vetevärmare som fått bo i frysen ett par timmar) i sängen rekommenderas från en fd ickesovare. Man känner sig hur töntig som helst, men det kan det vara värt.

Kram.

6/15/2006 1:11 em  
Blogger Matt sa...

Att det kan vara dresscode på Banken har jag hört. Men att den ska bestå av en sverigetröja visste jag inte. Får du behålla tröjan så är det ju bra.

6/15/2006 1:17 em  
Blogger vstk sa...

Ja, jobba inte utan tröja på banken. Det verkar lite för nydanande tycker jag.

6/15/2006 1:33 em  
Blogger Peter Madison sa...

Hugg 30 kubik ved så sover du garanterat. Jag lovar!!!!!
Har så inihelvetes ont i ryggen så jag kan fan inte sitta å blogga ens......känn på den.... Kram påre!

6/15/2006 1:33 em  
Blogger eff sa...

Kvinnlig bankpersonal utan tröjor känns väldigt Bruno Wintzell. Skulle säkert locka en del kunder...

6/15/2006 1:40 em  
Blogger Jenny sa...

Jag ska köpa mig ett par Sverigetrosor att ha med till Mexiko. Jag kommer bli känd som Svernskatrostjejen. Det ser jag fram emot.

6/15/2006 2:36 em  
Blogger Jenny sa...

Inte Svernskatrostjejen såklart. Svenskatrostjejen.

6/15/2006 2:37 em  
Blogger Chris sa...

jag får iaf låna tröjan till imorgon, har jag frågat min chef om, och mina vänner kommer att skratta läppen av sig ikväll, ja.

jobba utan tröja låter äckligt. här, ta en peng och titta på mig. konstiga associationer.

6/15/2006 2:40 em  
Blogger Andreas sa...

Om du snor undan tröjan och donerar den till mig lovar jag att fixa din nattsömn. Gärna så jag kan få den innan jag åker till Tyskland måndag kväll. Den skulle sitta så himla fint med min vm-mustasch =D

6/15/2006 3:05 em  
Blogger Chris sa...

jag ska se vad jag kan göra. om jag svettar ner den rejält kanske ingen vill ha den åter.

hur ska du fixa sömnen?

6/15/2006 3:37 em  
Anonymous Anonym sa...

Sverigetröja på banken? Det skulle jag allt vilja se!

Matchar du den med dina stiliga flip-flops?

Kram

6/15/2006 3:42 em  
Anonymous Anonym sa...

petra, om du inte är annas petra är det scary. asså, jag kan inte jobba i flipflops. hur skulle det se ut?

löve.

6/15/2006 4:12 em  
Blogger danne sa...

c. drömde (tror jag) att jag var med om en jordbävning i 7.1 klassen. märkliga drömmar på sista. eller så var det verkligen en jordbävning. måste kolla notiserna. dröm sött.

6/15/2006 6:23 em  
Anonymous Anonym sa...

petra p?? shite!

6/15/2006 10:02 em  
Anonymous Anonym sa...

Shite är ordet sa Bull.

L hälsar att han jobbat i Sverigetröja, dock av hockeymodell.

Flip-flops passar nog bättre med fotbollströja, tror jag. Men har din bank blivit galen?

6/16/2006 12:06 fm  
Anonymous Anonym sa...

asså, inte mer än vanligt. många sportfånar här. gissa om jag trivs. jag bidrar med teaterkunskaperna. det går inte hem.

vi måste ses snart. hälsa L!

löve.

6/16/2006 8:35 fm  
Blogger Andreas sa...

C, darling, svett hör hemma i en matchtröja ;)

Om jag fattade rätt så var sömnproblemet mest pga ljus, yes?

6/16/2006 9:41 fm  
Blogger maruschka sa...

*kram*

6/16/2006 11:08 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida