lördag, augusti 12, 2006

Mystiska postförsändelser och blandade europeer

En mycket linguistiskt förvirrad kväll på Fyra Knop, Mosebacke och Berns. Tyska, spanska, engelska, franska (jag kan bara säga snusk på franska) och gudvetvadmer. Elisabeths berlinkomponerade vänskapskrets är internationell så det förslår, och så slängde vi in en stackars bubblare också som spanjorskan plockade upp på Arlanda express. Mad. Trevligt, men mad. Jag hade inte hängt på Berns på ett tag efter vårens krångel men där var ju lika tjusigt som vanligt. Pojkarna höjde förstummat på ögonbryn åt blondiner och linnen, vi andra ryckte på axlarna. Tss.

Det hände något konstigt igår också. Brevbäraren slet och det gnisslade i luckan. In kom ett brunt vadderat kuvert, adresserat till mig, utan avsändare. Inuti? Tre hembrända skivor med dans- och mingelmusik. Alltså, beroende på vem som skickat dem är det antingen läskigt eller alldeles, alldeles underbart. Jag vet inte vad jag ska säg... jag satt i sängen och lyssnade och log breda vargagrinet i alla fall.

Jahapp, så ikväll smäller det igen. Alla är där, igen.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Fan, jag skulle älska att få blandskivor hemskickade. Va dom bra?

8/12/2006 3:55 em  
Blogger Alex sa...

Jag antar att vi kan bilda klubb kring krångel på Berns, kanske inte av samma anledning men ändå!

8/12/2006 4:12 em  
Blogger Chris sa...

det sjuka är att de var galet bra. klippt och skuret:

Ian Pooley - Since Then
Cassius - 15 Again
Ali Farka Touré - Savane

men jag är inte nyfiken längre. jag vet vem. sweet som fan.

8/12/2006 4:53 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida