onsdag, december 03, 2008

Kocken, tjuven, hans fru och hennes älskare

Sjuk är tråkigt. Parallellsjuk är också tråkigt men iaf lite mindre. Jag och M snorar i kapp i soffan. Vi såg en film: Kocken, tjuven, hans fru och hennes älskare. Det kan vara den sjukaste filmen jag sett nånsin och jag fattar inte riktigt hur jag kunnat missa den så totalt? Den borde tillhöra allmänbildningen? (För gåspennan är ju vaaansinnigt allmänbildad.) Helen Mirren spelar misshandlad fru till ett ärkesvin gestaltat av Michael Gambon och hela settingen påminner lite om Dogville i stilen. Det är en bisarr värld full av bisarra människor som äter (varandra och med fingrarna), har sex och kvävs till döds av sidorna i sina favoritböcker. I dunno. Men se den, om du inte är kräsmagad.

Jag har inte nerver till detta, måste gå till jobbet imorgon.

/Gåspennan

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida