fredag, januari 13, 2006

Dagens nyheter i korthet

Skäggtexten i DN publiceras tydligen inte varje dag. Jag levde under den falska förhoppningen att till frukost idag åtminstone erbjudas möjligheten att läsa något obegripligt, men icke. Tur för mig att jag har mina egna böcker att luta mig tillbaka på när DN sviker. Man har understreckaren i SvD också. David Lynch är utövare av The Transcendental Meditation program of His Holiness Maharishi Mahesh Yogi. Transcendental meditation. Hur är icketranscendental sådan? Går inte hela meditationsgrejen ut på att försvinna bort, överskrida gränser, uppgå i sig själv eller annat? Prat om högre plan och allt det där. Och vidare, apropå influenser kan de tydligen vara lika tröttsamma som att umgås med ett besatt kärlekspar. Speciellt de som utväxlats mellan amerikanska och franska filmmakare sedan sjuttiotalet, som inspirerat Jacques Audiards nya film ”Mitt Hjärtas Förlorade Slag”. Have to see it. Den går väl inte upp på Slätten (grr grr). Vill man ha ett försök på förklaring på begreppet homocore bör man läsa Fredrik Strages artikel i dagens kulturdel. Rock är, enligt Strage, så oglamoröst i HBT-världen att Rufus Wainwright kunde gå på gayklubb i Stockholm utan att bli igenkänd. Tänk om man hade varit där… jag måste gå på gayklubb oftare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida