tisdag, januari 17, 2006

Mest svammel

Jag vill, jag vill, jag vill åka till.. någon annanstans. Där L Cohen sjunger sånger och man kan handla en Petit Chablis på rea. Om det är något det är för lite av i Sverige så är det realisation på små chablier. Eller till Unter den Linden och vandra hand i hand med Berlinskan och obsessa över män som vi för länge sedan borde ha glömt och slagsmål* som vi (läs jag) aldrig borde ha deltagit i (läs startat). Förresten var det ju självklart att det var Kents video som har en brinnande nallebjörn i anslaget. Arriva förresten, kvalificerar sig ypperligt till en förstaplats på listan över sämsta tänkbara arbetsgivare. Vad handlade det där om? Den sista människan med civilkurage rycker in för att försöka hindra en eventuell misshandel och som tack får han en varning av sin arbetsgivare. Jamen, det verkar logiskt. When at work, don't be human. På TV, emmteve, ska man inte heller se riktigt mänsklig ut. Den blonda kvinnan som stirrar ut ur rutan ser så läskig ut att jag byter kanal. Som en orm med smink. Konstigt att man orkar spärra upp ögonen på det viset när lagret med ögonskugga måste väga dryga hektot. Tyra Banks gör inte heller min tv-sejour trevligare, men Maja Ivarsson har faktiskt världens snyggaste frisyr. Hela hon, vilken kvinna, jag vill återfödas som Maja.


Det ringde en telefonförsäljare hit nyss. Ja, jag fick resa mig från soffan och avbryta mitt svammel. (Ska vara lite tacksam för att hon fick mig att sträcka på benen.) Hon ville i reklamsyfte skicka mig inte mindre än tolv ögonskuggor, inklusive appliceringsborste och en mascara. Det enda jag behövde göra var att betala 36,50 kr för att täcka postens fraktavgift. Vilket klipp tänkte jag, betala för att få reklam! Taget!

*Jag är verkligen ingen fighter, även om jag har skrivit två inlägg med ordet slagsmål i idag.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

borde det inte heta chabliser? eller är det bara jag som är språkligt inkompetent? det kan vara så, men det verkar inte rimligt. ponera att jag har fel. jag ryser...

1/17/2006 9:37 em  
Blogger Chris sa...

Madame har tagit efte min ovana att skriva utan versaler, ser jag... apropå språkbruk.

1/17/2006 10:14 em  
Anonymous Anonym sa...

jag trodde det var min ovana. det blir lätt så när man hänger på nätet mycket, som sig bör för nördar. jag har ju alltid gillat små bokstäver, i flera bemärkelser.

1/17/2006 10:59 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida