söndag, mars 05, 2006

Distansförhållanden

Birgit Nilsson feat. Toni Braxton. Känns inte helt kosher.



Lite inspirerad av fina Miss Takes ”Män ska ha”-lista sammanställde jag en egen och slant ovederhäftigt på fjärde punkten:

1. drivkraft(er)
2. humor
3. intressen med stil
4. självdistans

Självdistans. Om man inte har självdistans är man en tråkig jävel utan humor. Det skulle i så fall göra punkt två till ett redundant villkor om punkt fyra får finnas kvar. Men se, jag är inte helt säker på fyran längre. Jag är redigt trött på min egen självdistans. Jag vill inte ha den! Kan jag bara sluta att se på mig själv utifrån hela tiden, snälla rara jag? Omedelbums genast, jag vill sluta med det. Jag vill slå mig för bröstet, ta mig på allvar, klättra i taket, ta plats, blomma ut. Jag känner mig som en fryst rosenknopp och det skulle inte göra ett dugg ont om den brast. (Hellre vill jag vara en gladiolus, men det hör inte hit.) Frågan är om man måste ge upp sin ödmjukhet för att skära ner på sin självdistans. Ödmjukhet är ett ganska fint tillbehör. Inte att blanda ihop med självförakt. Den största portionen självförakt har jag redan packat ihop och skickat till Gulag. Återstår nu mest en liten rädsla, men hur gör man med självdistansieringen? Cocaine all around my brain. Jag kan inte lösa det här.



Avsökningssystem=>avsugningssystem=>kortaste-vägen-problem. Min fantasi klarar tydligen inte av teknis.

1 kommentarer:

Blogger Ms.Take sa...

Frågan: Ingen aning.
Men din punkt 3, den gillar jag och tror jag att jag måste kopiera. Intressen med stil. Jag vet precis vad du menar. Ja, det skall han ha!

3/05/2006 7:05 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida