onsdag, april 26, 2006

Iakttagelser

Det blev KB i alla fall. En liten en, ett par timmar för samvetets skull. Jag har tittat på alla människor. Snyggot på bänkraden jämte som har damp i benet och sitter och skakar non-stop. Tre småpojkar på tunnelbanan, samtliga med spikes i luggen men bara där. Det såg ut som om de krockat med samma vägg. En tjej på Kungsgatan som såg ut som en påskkärring. Rouge gone bad, stackars liten. De manliga biträdena på Åhlens city. Den största andelen av dem är gay. Utan att säga för mycket påstår jag att det är så pass många. Han som slog in mitt röda glas (till samlingen) hade svart v-ringad i krossad sammet och det talar för sig själv. Mig själv när jag kom innanför Holmskans dörr igen, i hallspegeln. Det är en fantastiskt bra hårdag idag.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åh, du sparar fortfarande på röda glas. Jag tänkte på det när jag var i paris och ville köpa hem nåt men hittade inget fint. Dessutom är det svårt att frakta röda glas hem, de kan gå sönder. Annat är det med rött-i-glas…

För övrigt, you've got mail - yihaaa!!!

4/26/2006 7:10 em  
Blogger Chris sa...

grattis grattis grattis! jävlar vad grym du är! cern!

4/26/2006 8:34 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida