söndag, maj 07, 2006

12-bitars tack

Den lyckliga bloggen. Det är ju det jag vill. Jag vill inte vara en skugga som dimmar igen ett rum när jag kliver in i det. Jag vill inte vara den kletiga känslan av obehag man vill bli av med men som dröjer sig kvar på folks händer. Jag vill verkligen skriva den lyckliga bloggen och leva det lyckliga livet. Observera retoriken, inget kräver svar och till dessa reflektioner finns inga att ge.

Nyss över sushin, som vi plockade upp på Flemminggatan på vägen hem från Rigoletto, konstaterade vi att det varit en riktigt kalasbra kväll. Nämendenlågintepågatansåklartnifattar. Det är lite konstigt. Jag styr över alla mina kvällar och ändå är det värt att påpeka när en av dem varit riktigt lyckad. Lugn, otvungen, avslappnad, halvdåsig, stadsbo, nöjd, tillfreds. Vad var det som gjorde att jag kunde fullfölja ikväll? Varför inte alla kvällar, alla dagar? Exakt vid vilken tidpunkt går lugn ut och vuxendamp in? Va va va?! Återigen, retoriskt.

Hur som helst, se Mission Impossible III om ni diggar fart och konservativaction.

9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Märkligt.
Jag kunde svurit på att jag skrivit det första stycket själv.
Om jag bara kunde skriva som du.
Men det visste du ju redan.

5/07/2006 9:45 em  
Blogger Kaptenen sa...

Bestämma sig för att vara lycklig? Du borde väl förstå att vi som har förstått hur världen ser ut kan inte lura oss själva till att bli lyckliga. Vi behöver finna den och vakna brevid den varje morgon för att överhuvudtaget förstår den. we are fucked.

5/07/2006 9:53 em  
Blogger danne sa...

Vuxendamp?!

Lysande.

längtan

5/07/2006 10:12 em  
Anonymous Anonym sa...

Vad var det som gjorde att jag kunde fullfölja ikväll? Varför inte alla kvällar, alla dagar? Exakt vid vilken tidpunkt går lugn ut och vuxendamp in? Va va va?!

Mitt. I. Prick.

5/07/2006 10:29 em  
Blogger danne sa...

Pssst... christina... pssst... Du... bambubrickan är här nu... En kopp earlygrey med lite mjölk i, två nybakade frallor från bageriet vid björnsträdgård, med vallmofrön, bregott, lagrad cheddar och lite paprika, ett glas färskpressade apelsin- och blodgrapejuise. En lite japansk skål med lime yougurt. Dagen väntar på dig. En dag utan vuxendamp.

Kärlek.

5/08/2006 8:05 fm  
Blogger Chris sa...

vi som vet hur världen ser ut får se den solig idag, i alla fall. och m, du skriver så fint så, jämt, och på utrikiska dessutom. avundsjuk. jag funderar på att läsa 20 poäng engelska i höst.

5/08/2006 9:14 fm  
Anonymous Anonym sa...

Galen-Tompa tilltalar mig inte så värst. Ska väl se filmen på bio om jag hittar någon att gå med. Annars får det vara. Har inte sett eller hört talas om filmen.

Har inte gått på bio på länge. Får hitta någon att hålla handen med så blir det trevligare.

Take care

5/08/2006 9:41 fm  
Anonymous Anonym sa...

Sushin på Flemminggatan är finemang.

5/08/2006 3:17 em  
Blogger Andreas sa...

Räcker det att inneha en "vuxen" ålder och vara speedad för att ha vuxendamp, eller måste man bete sig vuxet också?

MI:3 var ju kolossalt ös från start till mål, helt wunderbar! Man kan tycka vad man vill om Totte, men det spelar liksom ingen roll här!

5/09/2006 10:22 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida