onsdag, juni 28, 2006

But dad!

Det är rätt mörkt så här års enligt senaste prognosen. Sorry, jag fattar det inte själv. Hjälp mig hjälpa mig själv att förstå. Finns det något For Dummies. Jodå, på 20 mg.

Idag, man blir med pjuck. Svarta från Don Donna med flurpar. So not me, men vad gör man inte för them witches. Ni vet när man hamnar i en miljö som man inte känner? Hur man plötsligt måste revidera sig själv innan man finner sin plats? Tycker jag alltså om tallar nu, jasså liksom. Eller varför inte loafers och bling bling, bara det är dyrt. Se så där dyr ut, men dyr utan eftertanke. Sjutton, om jag hade bompalompers på mitt konto skulle jag aldrig köpa de dära hårslingorna, de dära kavajerna, de där himla skorna med stenar på. Ever säger jag. Är det en arme som bor på malmen, som gör att alla måste se likadana ut, oavsett ålder? Femton som femtio som sjuttiofem, alla lika ingen olik. Bob sa, some of these women they just give me the creeps...

Stil och grace då, vad hände med det.

Men jag kan gå i mina skor, för de har inga klackar. Så jag knyter sidenbandade tröjor om magen, stoppar tårna i flurpsen och smälter så bra in. Utom det stora röda då, håret på skam. Fuktiga dagar OMG, som idag.

Mina kusiner rockar.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag hade några förslag på orsaker,
men mörka moln är inte alltid så lätta att förklara.

6/28/2006 9:18 em  
Blogger eff sa...

Ger de dig sorg för håret, ge mig deras nummer då så ska jag trotsa mild telefonskräck och okynnesskälla på dem över deras tydliga brist på känsla för vad som passar en ung dam som du...

Vad gäller likriktningen, en känsla av att vilja höra hemma? Eller "celebrate uniqueness by looking the same"? Jag vet faktiskt inte, men det är intressant. Klassmarkör?

Ge dig in där och var dig själv. Visa dem att du faktiskt äger precis som du är. För det gör du.

6/28/2006 9:29 em  
Blogger vstk sa...

Vännen, inte göra om dig för mycket. Vågar inte tänka på vad världen vore utan dig, som den du är. Inget ont om loafers och flurpar och allt vad det är, bara du inte tappar bort dig på jakt efter någon som inte är du. Såna som oss är ständigt på jakt efter oss själva och lite nytänk är aldrig fel, men gå bara inte vilse in på andras spår i villfarelsen att ditt eget inte skulle vara bra nog.

6/28/2006 9:48 em  
Blogger vstk sa...

Förresten, det är du som har lärt mig orden stil och grace, det är du som liksom ingen kan leva upp till dem. Håll huvudet högt, det är sådana som du som bär upp sina röda glasögon och linneklänningar inne på första parkett.

6/28/2006 9:49 em  
Blogger mfp sa...

det är onekligen väldigt intressant att följa andras förändringar vartefter livet ändras. ibland är det det inre som får sig en törn, ibland bara det yttre. när vet man exakt hur djupt förändringen går och om det är lika dåligt/skrämmande som man tror från början?

6/28/2006 10:02 em  
Blogger Chris sa...

vstk, jag ger dig mitt ord på att vandra min egen väg, men jag kan inte lova att jag är den enda som traskar där. men den är vår i alla fall.

eff baby, klassmarkör absolut. det är med pappas pengar man köper sina märken. det är ingen som säger nåt om håret förresten, jag har det i knut för det mesta.

6/29/2006 6:32 fm  
Blogger Kaptenen sa...

Stay away from that lot... They are evil...

6/29/2006 11:10 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida