måndag, september 11, 2006

Papper är ändå billigare än diskmedel

Kanske helt enkelt så, att jag bara ger upp det där med städning. Det är ändå så erbarmligt tråkigt och annat att lägga dyrbar tid på finns utan ände. Därför, post it-lappar? Ja, jag tror det. En på diskhögen: ursäkta röran. En på klädhögen: ursäkta röran. En på fläcken på tröjan: ursäkta köttfärssåsen, och en på skrivbordet med ungefär samma budskap. Om ett par tre veckor byter jag ut dem mot sådana med texten: ursäkta stanken.

Okej, då var det bestämt.

11 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

en i pannan som säger p+anna.

9/11/2006 1:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Ska jag sno ett par block åt dig? Jag sitter ganska nära kontorsförrådet och har god hand med vaktis. "Jag ska ha ett par block bara. Brainstormingmöte. Blink. Blink."

Jag tror förresten att jag snor ett par åt mig själv också. "Ursäkta röran, jag är lat."

9/11/2006 1:14 em  
Blogger Chris sa...

p+anna, jag höll på att dö! ni är sjukt kul, vet inte ens om det ju.

mo, ja tack. en variant kunde också vara: ursäkta röran, jag skiter i det.

9/11/2006 1:46 em  
Blogger Ullton sa...

hahha va smart, eller skaffa städerska allternativt pedantisk livspartner. Men när man tänker efter är nog lapparna enklast

9/11/2006 2:11 em  
Blogger Chris sa...

jag hade en polsk flicka på kornet en gång, men nu är hon förlorad i doktorandvärlden, lilla älsklingen.

9/11/2006 2:37 em  
Blogger eff sa...

Kommer det inte lukta ännu äckligare om du skiter i det? Tårta på tårta, på't ungefär?

9/11/2006 2:39 em  
Blogger Chris sa...

kan så vara, men blommorna lär växa vackert!

9/11/2006 2:50 em  
Anonymous Anonym sa...

Kan du inte bara sätta en lapp i pannan som säger:
Älska mig,
trots mina brister.

9/11/2006 3:29 em  
Blogger Chris sa...

älska mig, trots Mitt Skit?

9/11/2006 4:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Polsk städhjälp är grejen.

9/11/2006 4:26 em  
Anonymous Anonym sa...

tro mig, vi vet om det. vi har övat.

9/11/2006 10:53 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida