söndag, november 12, 2006

Gamla vänner nya tider

Igår kväll var det fest igen: O's exöl med vänner från förr, nu och senare samt en himla massa öl, dårå. Grabben la fram sitt exjobb och fick anställning på Teknisk Firma på samma dag och sånt firar man. Asså det gör man bara. Jag, Cohen, Señorita, Malli och E gav honom en mycket tjusig filofax (flera kalvar hade förmodligen fått sätta livet till) och en måste-ha-klickpenna. Jo, en sån där fyrfärgspenna som man klickar på för att byta färg (rött, grönt, blått eller svart). Om man är teknisk fysiker (som Gåspennan och O t ex) har man med sig två saker på en föreläsning; rutat papper och en penna. Blyerts eller bläck är valfritt, men inte mer än så. Ibland läser man kurser som även andra barn läser, hualigen, tex biologer eller statistiker, där det finns lite fler flickor. Det enda man hör på de föreläsningarna är klick klick klickklick klick klickklick när alla byter färg samtidigt för att föreläsaren ritar koordinatsystem i både grönt och rött. Det är hysteriskt. Biologiflickorna har dessutom pennskrin i blommigt tyg och linjaler, överstrykningspennor och suddis med troll på. Ja, ni hör ju. Störtlöjligt. Själv skrev vi alltså bara anteckningar i enfärg och resultatet blev jätteball och hårt. Givetvis totalt oläsligt varför jag aldrig någonsin har tittat på mina anteckningar igen, men alltså jävligt hårt.

Idag: jag har ont i halsen (skrikit Stad I Ljus), ont i huvudet (jävla O och hans generositet) och ont i magen (jämt denna SATANS). Av resultatet att döma var det alltså en mycket lyckad tillställning igår.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag har funderat på att gå över till den mörka sidan och köpa ett pennskrin. Betyder det att du kommer att förlora all repekt för mig?

11/12/2006 5:03 em  
Blogger Chris sa...

hehe, omöjligt. du är too cool for school oavsett.

11/12/2006 5:32 em  
Anonymous Anonym sa...

anteckningar ar helt onodigt, for det har aldrig tittats pa efter en forelasning. Men skrivas ska det. Min hjarna fungrar som kalender och filofax, telefonminne, och komma itid till fars dag...

11/12/2006 8:03 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida