söndag, december 17, 2006

Årets julklapp

Till Knyttet och C och H (den lånta H som jag inte alls känner men känner så mycket för ändå), till er fina som borde hålla världen mellan era fingrar, dricka det renaste vatten och sjunga de klaraste toner, till er fina som får mitt liv att kantas av rosarött och utbyte, till er fina som bara gör mänskligheten en tjänst genom ert endaste finnande, ert tillfinnande, ert mod er vilja er givmildhet och er intelligens; jag önskar er allt i julklapp. Allt som ni skulle vilja ha, allt ni behöver och borde få. Det är lugna nätter, ljumma dagar, ljusa kvällar och en nära morgon när allt kommer omkring. Jag hoppas så innerligt att ni får allt som ni förtjänar. Finaste ni.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

om vi skulle få det, skulle den allra största glädjen vara att få dela med oss

älskade du, jag håller mina tummar och tår idag och tror på dig för precis den du är - var ingen annan, gör inget annat utan ställ dig rakt upp och ner och säg Här är jag för det är det absolut bästa du kan göra.

12/18/2006 7:46 fm  
Blogger Chris sa...

pust, tack baby. jag tror att jag sov tre timmar inatt. låg klarvaken och stirrade in i taket och ante världen i svartvitt från gatlyktans sken. inte ens min tegelstensroman fick trött på mig. det verkar dock som om det är lag systemet för nu är jag det. trött.

hör av mig sen.

12/18/2006 8:39 fm  
Anonymous Anonym sa...

väldigt vackert skrivet detta...

12/18/2006 9:58 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida