måndag, januari 22, 2007

Suicidal måndagmorgon

Sulan lever i sin dödslängtan. Igår kväll slickade han på en elektriskt sockel och imorse försökte han dränka sig i badkaret igen. På det stora hela går han mest omkring och verkar olycklig. Ångström klöser honom ibland och skiter i honom andra gånger. De välte en stol tillsammans (räkskal i sopalottan), försökte krossa sig till Eden. Sen sitter han på förvaringspallen i hallen och blickar svårmodigt ut över sina levnadsdugliga domäner: den jordade kontakten, badkaret som aldrig någonsin fylls med vatten, taket som är helt befriat från strypsnaror och ytterdörren som för det mesta är stängd. Han smet dock ut häromnatten. våra grannar hade fest (igen, you bastards and your shitty music, helt ärligt vem fan spelar 2 unlimited fem gånger på raken, och James Blunt) och vi var nere och hojtade. Klockan var fem, på morgonen. Då smet Sulan ut. Ingen märkte det. Inte konstigt att han hatar sig själv när ingen tar notis om honom. Ett halvt dygn senare hörde vi något jama högst upp i huset och där låg han under ett trappsteg och darrade. Han hade försökt chocka ihjäl sig, kisse. Den här vårdgarantin funkar verkligen inte.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Herregud, James Blunt. Tacka vet jag mina grannar, som ena helgen spelade Led Zeppelins första, och _endast_ den, till typ 4 på morgonen. Nästa gång var det LZ II, nästa III. Varför det inte fortsatte med den fjärde skiva vet jag inte. Jag vet bara att John Bonham rules.

1/22/2007 9:30 fm  
Blogger egoistiska egon sa...

jag tycker om dina katter. trots självmordsförsök.

1/22/2007 11:25 fm  
Blogger Jenny sa...

Men kisse! Det blöder ju i hjärtat. Samtidigt som jag blir sådär otroligt sugen på att skaffa mig en egen.

1/22/2007 11:29 fm  
Anonymous Anonym sa...

Ihjälchockad jag. *kissesaknig*

1/22/2007 11:46 em  
Anonymous Anonym sa...

Han försökte nog mörda sig själv med James Blunt och försökte komma närmare. Det framstår som ett säkert kort liksom, men icke...

1/23/2007 12:34 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida