fredag, februari 02, 2007

Esberitox ja tack

I Hässelby är katten stor och svart, inte tjock och vit som hos oss. Eller liten och överaktiv. Det finns en symaskin här också, och för närvarande en sjuk moder, en överarbetad fader och så jag då -snoris. Igår kväll skulle jag sy om ett par jeans. Nå, låt mig tala klarspråk, jag skulle lägga ut dem. Det är mina förut så varmt men sorgset omtalade favoritjeans, de med lila sömmar och hög midja och smala ben och vackra fickor och underskön tvätt och åh jag skulle vilja gifta mig med dem. Men de är för små. Efter en hetsräd i affären på Götgatsbacken häromdagen, jagandes efter ett par Billiga Måndag, lackade jag ur. Flat ass kontra segelkapell = no dice. Asså vem i helvete kan ha de där jeansen? Jävla skitmusik och tröttsamt rödhårigt übersmalt affärsbiträde med tvådimensionellt utseende och slö blick gjorde mig uppmärksam på att en tum inte är en tum, men han var för långsam för att hinna fatta själv vad hans mun sa.

Anyways, så jag tänkte som jag så ofta har gjort förr: jag syr om något gammalt. Det är bara det att jag hatar att sy. Jag älskar resultatet men hatar att sy. Jag är inte alls hopplöst kass på handarbete men jag har inget tålamod och blir rastlös. Tre timmar, två trådrullar, femton kilowattimmar, skavsår på syfoten och ett blödande finger senare insåg jag min begränsning. Nu ligger mina Levi Blue i sopalottan på väg till förbränningen och jag förbannar den dagen jag inte köpte dem i stl 28 istället. [Många svärord här.]

Så var det med det. Hej pensionär. Från och med nu gäller nya regler hos den här donnan. Jag ska:

-köpa kläder i rätt storlek
-köpa kläder som är bekväma
-köpa kläder i stretch

Ergo: köp kalikåaktier nu.

9 kommentarer:

Blogger Ms.Take sa...

Oh no! Sorgevisa över favoritjeansen.
*stackars stackars*

2/02/2007 12:09 em  
Blogger eff sa...

Popcornbyxor!!!

2/02/2007 12:43 em  
Blogger egoistiska egon sa...

jag har fortfarande kvar mina favoritjeans, trots att de har ett 1dm (i radie) stort hål i arslet. man kan ha dem på sig hemma. men de är ju inte för små iofs...

2/02/2007 1:39 em  
Blogger S sa...

Ajfan. De där favoritjeansen. Mina har slitits över knäna och ska få åka till skräddaren, men det är liksom inte samma sak längre. Kommer aldrig vara.

Och du, esbiritox is the shit och en skönhet klär i alles.

2/02/2007 2:12 em  
Blogger Chris sa...

eff, vad är popcornbyxor? pretty please upplys mig.

jag har nya jeans nu. mohahahaha. bild kommer kanske.

2/02/2007 4:03 em  
Blogger eff sa...

Sånadär spräckliga byxor, oftast någon lila ton, som kroppsbyggare nyttjar. Passar i midja och vristmuddar men är väldigt bylsiga och lösa i övrigt. Kan vara ett av de fulaste plaggen någonsin.

2/02/2007 4:20 em  
Blogger Chris sa...

jasså! ehum, ja det får jag hålla med om. men jag kan inte sjunka så lågt. jag har ju ett rykte... (frågan är bara vilket).

2/02/2007 4:32 em  
Anonymous Anonym sa...

En helt okänd och ovetande människa skönjer en trend:

Bort med: obekväma kroppsnära kläder , eller sådana som kreti och pleti (dom alla vet ju vad dom har för smakhar rätt tacky smak) får för sig att man bör gilla..

In med: smarta, bekväma kläder som man faktiskt kan ha på sig utan att känna sig som en låtsas kvinna..

Du gör alltså enbart goda val.

Att inte köpa kläder bara för att en presumtiv mr/mrs X tror att man måste se ut som en trettonåring för att vara atraktiv är inget annat än ett klokt val.

Om din depression får dig att fatta så pass kloka beslut bör du börja hoppas att du aldrig börjar må riktigt bra.

2/03/2007 2:33 fm  
Blogger Chris sa...

kära anonym

jag måste börja med att dementera den sk depressionens varande. den är passerad och diverse transienter är under avklingande. mr x är en rar jävel, som allt som oftast säger mig att jag är fin. att ha kroppsnojor är tyvärr relaterat till mycket annat än själva vikten i sig. jag har ett kontrollbehov som heter duga men vi jobbar på det.

tack för pepp och på återseende, hoppas jag!

/chris

2/03/2007 10:26 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida