fredag, juni 15, 2007

Någon

Nya löftet löd inte skriva load of codswallop på bloggen, är dålig på löften. Till och från. Veckan har varit mycket jobb. Inte jobbig mycket jobb. Det går framåt kan man säga, tvetydigt innebörden i meningen ehuru det väl väldigt sällan går bakåt. Egentligen. Illusionen kan förvisso vara bakåt. Hur som tror jag det går framåt alltså och jag har ett hack som börjar kännas vetenskapligt korrekt ur några aspekter nu. Med min första app kan jag analysera grafiskt, med lånehacket jag fick i veckan kan jag bygga om en fil (förutsatt jag vet vad jag pysslar med, detta kräver övning), och med diverse verktyg inkluderat mitt eget kan jag sen se hur ombyggnationen, så att säga, gick.

Som alltid när jag tycker jag är tråkig blir jag rastlös. Hexkod är inte urdefinitionen av skoj. Hör, natten, ropar! Vi vill se dig på Snottys, Blue Berry kom med oss, Helenes krog i baren.. det haglar. Jag fröjdas. Det är upplagt för bra, mycket bra, fredag. På lunchen gammal vän på samma trottoar, jag kunde inte krama om honom för det satt en nyckelpiga på hans vita skjorta. Å vilken djurvän du är, säger han. Haha säger jag, klädvän. På väg tillbaka till kontor dödar jag annan nyckelpiga för att liksom, väga upp. Ångrar mig genast. Det kan ha varit samma.

Fredagar som denna har en tendens att gå riktigt dåligt. Men, är lugn och nöjd i röda byxor så hoppet lever. Först: springa Blockhusudden t/r med Cohen. Sen öl. Plus minus noll, någon?

5 kommentarer:

Blogger Hemligt. sa...

tillbaka! och med en ny hemlig blogg som bonus?

6/15/2007 8:48 em  
Blogger tasty sa...

har inte så mycket plus att ta ifrån. men det har inte hindrat mina minus förr.

hade lätt varit på om jag hade kunnat. spara några av dina minus till mig baby. till hösten.

6/15/2007 9:09 em  
Anonymous Anonym sa...

Vi är chockade! Fruktansvärt att ännu en kamrat ska avlida under sådana grymma omständigheter...

BAH!

6/15/2007 10:01 em  
Blogger S. sa...

Oh nämen, du är tillbaka! :)

6/15/2007 10:15 em  
Blogger Chris sa...

marie, ja!

supertasty, till hösten. svär, till hösten.

nyckelpigsfronten, jag biktar mig idag. lovar. det kanske iofs bara gör påven gla'.

s, japp. kliade i lilla fingrarna.

6/16/2007 9:48 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida