lördag, augusti 04, 2007

Hörrnini

Näej hörrnini, här sitter jag med svag huvudvärk, pyjamas och armsvett sen igår. Äckligt va? Jag klev upp klockan ett och har ådragit mig någon form av det jag tror kallas bakfylla. Det är första gången för mig så jag vet inte. Symptomen var bla att jag inte ville gå ut i solen, trots att den bara visat sig under en halvtimme denna sommar. Jag kände också en stark törst och ville inte ha kaffe, vilket är extremt ovanligt i mitt fall. På byrån i hallen hittade jag en film som jag har kollat på och Mel Gibson bevisar återigen ingenting. Hörrnini ni behöver inte se Apocalypto nåt vidare värst om ni inte också är bakfulla och vill sitta inne i mörkret.

Allsången igår var knökafull och driving in your car för hela slanten. Vi skrålade och stod i, Mo, Shirley, en gammal klasskompis och jag. Miss Universum och Magnus och alla, ni vet. Idag är jag lite hes. Innan insläppet igår såg det ut att kunna bli en mycket märklig kväll på Debaser, eftersom jag och Mo var de enda på uteserveringen som såg ut att höra hemma där. Det pågick någon form av sextioårsfirande (?) med blommor och linnetanter och vi var länge praktiskt taget omringade av pensionärer som såg ut att ha tagit miste på vilken allsångskväll det verkligen var. Det var faktiskt jättekonstigt och jag tror vi räknade säkert tre oberoende pensionärsgäng som intagit borden under tältdukarna.

Väl inne satte Shirley en obskyr tranbärsdrink i handen på mig och sen var det bara att sjunga med, ni vet. Vi stod längst fram eftersom vissa i sällskapet ville försöka upprepa bedriften att bli kvällens allsångsdrottning igen och vinna en t-shirt till. Blondinmaffian på andra sidan podiet var förvånansvärt berusade och... blonda. På det stora hela en finfin kväll och det blev ju uppehåll tillslut, hörrnini.

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Haha! Jag gick förbi, men det såg ut precis som du beskrev det så vi gick och satte oss på Pontus b.t.s. och irriterades av schulman istället.

8/05/2007 11:28 fm  
Blogger Ms.Take sa...

Jodå, det låter allt som bakfylla. Den första varianten. Den man får innan 30. Kan ibland även innehålla inslagg av lätt illamående som dock går över rätt snabbt.

Den efter 30 kan ibland även innehålla inslag som:

1) oj, jag mår lite illa, det går nog snart över
2) nähej, det gjorde det inte - jag provar på att äta ngt snällt för magen, som a-fil
3) men det var VÄLDIGT vad illa jag mår
4) Aaaaah, hinner jag in på toaletten???

första gången med den du, var en värre överraskning än den första före-tretti-bakfyllan

Tänkte bara att du kunde njuta av att veta att det bara blir värre =)

8/06/2007 9:07 fm  
Anonymous Anonym sa...

Allt som allt är pensionärsmaffian sommarens konstigaste händelse så här långt. Hade jag inte varit där hade jag trott att du överdrivit. Knäppt.

Tack för fint sällskap förresten. En stund efter att du gått klättrade jag likt catwoman genom staketet och skuttade hemåt. Idag ska jag köpa mer garn.

Puss puss.

8/06/2007 10:30 fm  
Blogger Chris sa...

a, jag förstår ert bortval av pensionärsdagiset, men schulman... ja du. frågan är.

ms take, tack för den hjärtat, jag ser med glädje fram emot detta. vad kan man göra? förutom att göra en janis joplin gubevars, och inte blir trettio alls.

mo, catwoman? missade jag en äkta catwoman-manöver? ok, vi måste ut snart igen.

8/06/2007 4:22 em  
Anonymous Anonym sa...

Du skulle ha sett mig, i klackar och allt. En varning utfärdas dock för att ölen gjorde att jag kände mig mer smidig än jag i verkligheten var.

Och så klart vi måste. Synd att jag missar helgens händelser i hufvudstaden, men så går det när man är tvungen att festivala på annan ort. Woe is me. ;-)

8/06/2007 11:05 em  
Anonymous Anonym sa...

jao det är synd och skam, men inte värre än att vi kan göra om et nån annan gång! och jag är avis på dina west-tickets.

trodde i ett fasans ögonblick att jag supit bort en mudd, men sen hittade jag den under ett linne. lycka.

8/07/2007 8:17 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida