torsdag, augusti 02, 2007

Också

Gillian Welch är en nymf. David Rawlings är en nymf. Tillsammans är de nymfigast av dem alla, och uptown banjo? Det var gigantiskt bra på China igår, överväldigande. Jag har sett en del klassisk gitarr förut men jösses, och så hans hår så där, jösses. Jag tänkte, han påminner lite om Eff. Stämsång är annars som lördagsgodis. Ursäkta att jag går all Forrest Gump här. Jag älskar stämsång, men det går inte att få det varje dag och fortsätta att älska det. Det häftigaste är när man inte får tillgång till riktigt allt så att man vet att det fortfarande finns saker att hämta i påsen, om än man fått sig lite till livs och njutit helt och fullt. Gillian Welch är en påse med godis och igår var vi precis klåfingriga nog för att upplevelsen skulle bli perfekt och inte för mycket. Kanske lite publikfrieri efter första inropet men det älskar vi ju, också. Under Long Black Veil rös jag från tårna och uppåt. Det var hennes första gång i Stockholm och jag hoppas hon kommer tillbaka. Hon verkade gilla det, också.

9 kommentarer:

Blogger Matt sa...

Ja, vad fint det var igår. Gillian och David var fina. Nästan lika fina som du.

8/02/2007 9:46 fm  
Blogger Chris sa...

ujuj, baby, du får inte göra såna där liknelser. det är helt enkelt inte försvarligt, men tack.

var det du som skrek 'I love you' till gillian? =)

8/02/2007 9:55 fm  
Blogger Matt sa...

Tänkte göra det.
Men någon annan hann före.
;)

8/02/2007 10:22 fm  
Blogger Chris sa...

haha, jag hade fan också kunnat skrika det. det var nån på balkong då, lät det som.

8/02/2007 10:57 fm  
Anonymous Anonym sa...

ok imorgon. whats the plan man?

s

8/02/2007 7:04 em  
Anonymous Anonym sa...

uteserveringen från kl 16, jag och mitt sorry white ass är där.

8/02/2007 9:21 em  
Blogger eff sa...

Hade han Meg Ryan-lugg? Stilig jävel, I bet.

8/02/2007 11:33 em  
Blogger Chris sa...

eff baby, han var sjukt stilig. meg ryan-lugg u bet.

8/03/2007 10:54 fm  
Blogger Studiomannen sa...

Tar hon med sig Alison Krauss nästa gång blir det ännu bättre...

Hur bra som helst!

8/05/2007 1:14 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida