söndag, oktober 07, 2007

Rent

Att diska är inte det roligaste som finns men det är helt ok. Tvätta, dammsuga, skura toaletter, moppa golv, putsa fönster, vattna blommor, skrubba rödmögel, laga socklar, spackla skruvhål, måla om, dra sladd, pyrolysköra ugnen, rensa ogräs: jag kan hantera allt det där. Lugnt. Inte jättekul, men lugnt. Man tänker, okej om en timme, två, tre är det klart och sen kan jag knäcka en pils och kolla på Dawsons Creek. Det är inte så mycket till det liksom, man vill inte bo i en svinstia och då får man offra en timme i veckan på rengöringsaktiviteter. Bara be mig inte bädda rent. Jag börjar nästan alltid gråta. Täcket snor sig i påslakanet, kudden är knölig, bäddmadrassen ligger inte still, man når inte runt den med lakanet och jag har aldrig någonsin haft tillräckligt stora underlakan som inte korvar sig till en svettig knurvel i mitten av sängen hur still man än ligger. Jag gör gärna allt annat, bara be mig inte bädda rent.

10 kommentarer:

Blogger Peter Madison sa...

Dawsons Creek? Mäh!

Btw har jag svullat äppelpaj så jag exploderar nog vilken sekund som helst...hej å kram på det!

10/07/2007 7:32 em  
Blogger kai sa...

Skaffa såna här vanthållare för barn (de ser ut som små hängselhalvor), fyra stycken. Använd sedan dem för att förankra underlakanet i sig själv i varje hörn, så ligger det så snällt på plats. Jag kan rita och visa i morgon om det inte var glasklart :-)

10/07/2007 8:39 em  
Anonymous Anonym sa...

pete, javisst! det har börjat sändas igen, thank god.

kai, det låter smart... en lunch på det!

10/07/2007 10:34 em  
Blogger Matt sa...

Damsuga är det värsta jag vet. Jag klarar bara inte av det. Men ibland måste man ju. Jag hatar det. Drar mig länge innan jag tillslut tar ut åbäket ur garderoben och damsuger så snabbt jag bara kan. Pustar ut när jag äntligen kan stänga av oljudet.

10/08/2007 7:56 fm  
Blogger maruschka sa...

Jag kan hjälpa dig att bädda rent...;o)
Annars tycker jag att du ska köpa lakan med resår som du bara "trär på" madrassen, jag kan inte ha andra lakan nu för tiden...
Sen om du vänder utoch in på påslakanset, sticker in armarna längst in, greppar tag i täcket och drar tillbaka (önskar att jag kunde visa på bild) och skakar, så snor det sig inte alls...
Herregud, jag låter som husmor ger råd...;o)

10/08/2007 8:38 fm  
Anonymous Anonym sa...

matt, jag håller fullständigt med om fasan i dammsugarljudet. hu!

maruschka, jag fattar =). snällnos.

10/08/2007 8:39 fm  
Blogger maruschka sa...

Snällnos?...det var det gulligaste jag har hört på länge...;o)...ska genast pussa sonen i nacken i kväll och viska snällnos...

10/08/2007 8:49 fm  
Blogger egoistiska egon sa...

jag har loftsäng i fem år. det var allt annat än roligt att bädda.

10/08/2007 9:07 fm  
Anonymous Anonym sa...

maruschka, spread the word sister!

egon, åh *pust* nu fic jag ångest.

10/08/2007 9:09 fm  
Blogger S. sa...

Rödmögel?

10/11/2007 10:11 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida