torsdag, april 29, 2010

Jag ba, kliver in och styr upp

Det är mycket såhära "gubbdagis, höhöhö" (om Claes Olhson), "karlar som kollar på barn! höhöhö" och "tjejnamn, är det en bugg eller, höhöhö" just nu. Jag vet liksom inte. Så länge man jobbar med 50-talister, kommer det att vara så här? Jag försöker koncentrera mig på det som är bra och än så länge är det väldigt mycket som är det. Bra alltså. Okej, koden är en jävla röra men jag börjar misstänka att det, i likhet med höhöhöande, kommer att vara jävligt svårt att komma undan. Får väl styra upp det helt enkelt. Hahaha. Men serri, 10 000 rader kod i en fil är inte okej.

3 kommentarer:

Blogger Magnus sa...

Var glad att du inte tittade i pose.c (portable ose) den är väl sådär 25000 rader and counting. Fråga mig inte varför de inte splittat upp den..

4/30/2010 8:20 fm  
Anonymous Anna sa...

Vi har just fått in en ny 50-talist på vår avdelning och då insåg jag hur mycket som ändå går att göra. Jag har varit väldigt tydlig mot såväl kvinno- som homosexuellaförakt (och här pratar vi koncernledning och koncernsupport i börsnoterat bolag) och faktiskt har vi en nästan mänsklig ton numer. Och så kommer den här nya och drar "festliga bögskämt" så att alla skruvar obekvämt på sig och min chef förtvivlat tittar på mig och säger "jaha, ska du eller jag?". Fast det är klart, om jag säger att jag har jobbat här i åtta år kanske det förtar peppen..?

4/30/2010 3:05 em  
Anonymous chris sa...

magnus, jaix. okej, är glad att jag inte kollade i den.

anna, 8 år... ja. det är ju bra att saker går att förändra men det är ett jävla skit att jobbet alltid verkar hamna på samma människor och att de som egentligen borde ta tag i problemen inte ens fattar att de har ett problem.

4/30/2010 5:33 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida