torsdag, juni 24, 2010

There is a house in north Ontario

Jag är i Toronto. I min värld är Kanada kargt och lite snålkallt. I verkligheten är iaf Toronto närmare trettio grader, luftfuktighet regnskog. Jag smälter. Är verkligen inte gjord för andra klimat än plus tjugo och normaltorrt. För kallt = huden spricker, för varmt = hjärnan pajar.

Anyways, det är ju lovely här. Jag turistar medan min kille jobbar. Egentligen är jag lite avundsjuk på hans jobbande här eftersom det är Bachelier Finance Society Congress 2010. Jag ska försöka smita in på några intressanta speeches tänkte jag, lär inte vara de biffigaste vakterna i dörren på en sån här tillställning. Ba, vem skulle vilja komma in och lyssna på det här?!? Låt dörren va olåst liksom. Haha, jag kommer vara helt osynlig.

Imorse, uppe klockan 05.00. Jorå. Hej jetlag. Gick på hotellgymmet, cyklade, duschade, klädde på mig och hade köpt in frukost innan klockan hunnit bli åtta. Kanadensarna hittills är mycket trevliga, även de på Starbucks. Kaffet? Nja. Sen gick jag på shoppingtur. Det finns sjukt mycket butiker men inte så mycket som känns... fashion? Mycket volanger, mycket segelbåt. Sånt som inte kommer in i min garderob. Efter några timmars kryssande upp och ner för Yonge Street gick jag till slut in i en butik och tänkte wow! här finns mycket snyggt. Drog ut en tunika, fann att det var en Acne. Man är ju ganska enkelspårig alltså.

Annars: hotellets hudlotion är bland de bästa jag upplevt. Luktar rosmarin, går fort in i huden. Sånt som är viktigt. Vidare är den G20-möte här from imorgon. Hela stan är full av kravallstaket och folk har blivit rekommenderade att bära med sig vattenflaskor ifall de skulle "råka" bli utsatta för tårgas. Polisens tårgas. Man bör inte täcka över ansiktet om man inte vill bli tagen för en demonstrant. Antar att det leder till döden och en rejäl påpuckling.

Nu ska vi äta oss en middagsfisk. Återkommer.

2 kommentarer:

Blogger Matt sa...

Vad härligt. Se till att dricka några goda kanadensiska öl.

6/24/2010 7:03 fm  
Blogger eff sa...

Fint. Toronto är en stad jag känt att jag nog skulle kunna bo i.

Liksom stor och levande men inte så jävla USA-ig.

6/24/2010 4:28 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida