lördag, januari 14, 2006

Stuga på tentan

Ett lämpligt ord för mitt inre nu rådande tillstånd torde vara tom. Fem timmars koncentrerat fi-, täta- och r-hattande i en kall tentasal efter en natt utan spår av det som kallas sömn har tömt mitt huvud på... jag kommer inte på något smarrigt ord. Blankt. Men det gick ju fint och vem vet, kanske skriver jag den inte igen. Jag har gått ett stycke bordellsoffa plus idag också. Arvegods från Rara. Det är en underbar liten pjäs i bordeauxfärgad sammet med träben, metallnitar och hela härligheten. Den går helt fantastiskt illa ihop med mina övriga prylar, men vad gör väl det när möblemanget redan utgjorde en sällan skådad eklektisk samling. Med soffan blev det vinröd rokoko möter det orangea folkhemmet. Handvävnad från Peru har sedan länge haft ett intensivt förhållande med Michel Delacroix's stadsmotiv men vänstrat med gobelänger från Hong Kong. Lycka är det förresten, att Mademoiselle är hemma igen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida