måndag, mars 13, 2006

Med armarna om knäna

Sammanfattning av eftermiddagen göres lämpligast genom ordet sorglig. För det första, tio sidor råmaterial till matematiska institutionens nyuppsättning av Dum dummare finns inlämnat för revidering. Om jag var en maskros i en vägspricka var tentan en karavan av asfaltsmaskiner. För det andra, jag tyckte att jag såg en väska i skogen. Om min själ tog ett skutt så stukade den foten i landningen. Det var inte rätt väska. För det tredje, frysta grönsaker och bulgur. Förvisso kokade jag dem först, broccolin och ärterna, men ändå. Om jag var Fenrisulven var min middag en kram.

Det finns eftermiddagar då man önskade sig annorstädes, säg till exempel Leicester, Berlin, Fjärilen eller valfri knarkarkvart. Vissa eftermiddagar får man helt enkelt stryka ur kalendern, kanske riva ut sidan och se fram emot nästa blad. Ja, ibland måste man tydligen go all frikyrklig för att stå ut med livet som lever omkring en oavsett om man har lust att delta eller inte. Halleluja praise the Lord, and I shall rise again.

4 kommentarer:

Blogger eija sa...

inte fisk. inga skridskor. ingen karlek.
bara liv.
finner livet kan man saga, och jag tror jag hittat lite. en del av avad allt gar ut pa. I mig sjalv liksom.

kanske ar jag fortfarande i nat sorts foralskelsetillstand. halvblind infor allt och alla, men sa far det vara.
det hjalper ju =)

3/13/2006 8:22 em  
Blogger eff sa...

I know the feeling. Bryt ihop, bit ihop, kom igen. Det är lösningsgången för den här typen av tentaproblem.

Och som du vet så kommer ju den vackra svedjenävan fram först efter lite eld. Seså, bli en svedjenäva nu. Som äger nästa tenta.

3/13/2006 10:34 em  
Blogger odenplan.nu sa...

Vad som än funkar is fine...men jag undrar om frikyrkan är rätt grej...

Cheer up. Snart kommer lyckan för hundar som oss...

3/13/2006 10:36 em  
Blogger Ms.Take sa...

Jag tror ju visserligen att Fenrisulen är i stort behov av en kram.

Och kanske my lovely D.H. också.

Så *kram* på dig tjejen.
Ljus och värme

3/14/2006 1:35 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida