onsdag, maj 03, 2006

Wonderland

Åh, det var så bra, så bra. Man vet inte om man är på ett barnkalas eller en rockkonsert när jätteballonger börjar regna ner över publiken och konfetti och serpentiner yr som tiotusentals små fjärilar i neonljuset. Det var verkligen full gas från början till slut. Allsång till yeah yeah yeah och till min förtjusning spelade de In the Morning of the Magician. Stor duk bakom scen, mycket bildspel, japanska figurer och, som jag förstår det, Waynes fru. Hon plaskade omkring i en badbalja med stekta ägg på toast när de spelade Vaseline. Tyvärr hände det som alltid händer när man vill se något på en scen. Vi blev omringade av osannolikt många två- och tiometers. Efter att ha iakttagit hur de slog till ballongerna kom jag fram till att det måste ha varit svenska volleybollandslaget eller nåt. De träffade på loven så där. Sen var det bara uppmikade barnleksaker och blod för hela slanten och jag kände mig som Alice, kunde inte låta bli. Jag gillar skarpt att Wayne är sin egen ljud och ljus, eller att de tror så lite till mans i bandet. Han var inne på scen innan spelningen började också, och harvade runt med sladdar och konfettikanoner och annat viktigt. Sin egen roddare. Sina egna allt. Free Radicals.

Smygkika på Moi's bilder här.

9 kommentarer:

Blogger J sa...

grymt! vill se dom med! var du inte uppe på scenen och dansad i någon djurdräkt? fick ett sms av en tjejkompis som visst hade dansat i någon tomtedräkt. hon var jävligt nöjd.

5/03/2006 9:57 fm  
Blogger Chris sa...

nej, jag var varken tomte eller alien. man fick "välja". kristna mot scientologer. jag nöjde mig med att stå med pojkarna och klappa i händerna på golvet framför. det var verkligen grymt.

5/03/2006 10:10 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag ville också vara tomte (eller alien) och stå på scenen och dansa! Avis!! Fast jag skrek istället och Wayne vinkande (ja, självklart till mig och inte till någon av de andra hysteriskt skrikande i massan).

Så bra det var! :-)

5/03/2006 10:12 fm  
Blogger Chris sa...

jag såg att det var dig han vinkade till bebe. alldeles säkert!

5/03/2006 10:19 fm  
Anonymous Anonym sa...

Visst gjorde han! :-D

5/03/2006 10:23 fm  
Blogger Chris sa...

(jag tror att han skrek I love you också, till dig.)

5/03/2006 10:25 fm  
Anonymous Anonym sa...

Det är jag övertygad om. Kanske lite till någon annan också. Men mest till mig. ;-)

5/03/2006 10:33 fm  
Blogger J sa...

Fearless Freaks dokumentären rekommenderas starkt om ni inte sett den redan.

5/03/2006 10:47 fm  
Blogger Chris sa...

jag, erhm, uhum, har bara sett en skruttans kvalite på den. å här försöker man ladda ner olagligt som en god samhällsmedborgare.

hänryckning. bra där mags, spara på det ordet chris.

5/03/2006 11:03 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida