fredag, augusti 18, 2006

Bara blaj

Ett av mina nära förhållanden, ett väldigt djupt rotat sådant, är det med mig garderob. I många dagar och många nätter har jag funnit tröst där i, i dess bitvis outforskade djup mellan storblommigt, tvärrandigt och skräddat. Jag pratar med mina kläder. Ofta tycker jag att kläder pratar med mig, från hängarna i affärerna. Köp mig köp mig bär mig! Kom lilla flicka, trä mig över ditt huvud och vrid dig trekvartsvarv och skåda din ända i spegeln här. Ser du? Ohje, ser du! När galgarna viker sig dubbla, då vet man att det är dags att köpa nya. Galgar alltså. Att rensa garderoben är smärtsamt, plågsamt, jag drar mig. Tänk om jag behöver de här skotskrutiga byxorna från sjunde klass till någon sjörövarmaskerad någon gång, eller helt enkelt blir dödligt förälskad i angora igen? Tänk om jag av outgrundlig anledning skulle vilja ha på mig pastellpaletten, eller varför inte de här gula kängorna anno -95? Just nu är det faktiskt lite synd om mina röda manchesterbyxor från Bruuns. De har inte blivit använda på jättelänge och brukar gråta en skvätt när jag plockar ut något annat par byxor. Det blir nog Bohême ikväll, i just det, röda byxor. Sista semesterfredagen. Sista semesterdagen. Se opp.

9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Men garderobsrensning kan, har jag just lärt mig, vara riktigt förlösande. Försök vet jag. Det är som att ömsa skinn.

8/18/2006 1:15 em  
Anonymous Anonym sa...

Börja med att sortera ut sånt du aldrig använder. Lura dig själv att du skall kolla igenom den högen en gång till. Gör inte det. Släng!

Va stark, du kan om du vill!

8/18/2006 2:05 em  
Blogger eff sa...

Du pratar med dina kläder men lyckas ta död på yuccapalmer. Två sidor av samma mynt, på nåt vis. Eller samma sida av två mynt. Eller, jag är förvirrad nu.

8/18/2006 3:20 em  
Blogger Chris sa...

ja.. jag skulle ju få planttips av maggie men det glömdes av. kläderna behöver inte vattnas, kan det vara det? de kostar å andra sidan sådana där mynt.

8/18/2006 4:01 em  
Blogger eff sa...

Det brukar finnas plastblommor på stormarknaderna. Det tror jag är något för dig. Eller sidenblommor. Det är ju tyg, så det är nästan som kläder.

Sen finns det ju trosrosor eller vad de kallas, där trosorna kommer i ett paket och ser ut som en ros. Fusion cooking sans cooking, tüp.

8/18/2006 4:08 em  
Blogger Chris sa...

oj, herrn vet mer om underkläder än jag. jisses, trosrosor? det låter fullstädnigt vedervärdigt men kanske i en waldemarsuddekruka... de lär ju inte behöva växtnäring.

e har koll på plantorna nu. det är skitbra. jag syr om hennes kläder.

8/18/2006 4:36 em  
Blogger eff sa...

Det är ganska mycket white trash över trosrosor, tycker jag. Borde sålt ganska bra på sistone, hög ironifaktor. Som sagt, de behöver sannolikt inte växtnäring.

Vi måste nästan klargöra vem som är frun i erat lilla pörte på ön.

8/18/2006 4:46 em  
Blogger Chris sa...

e hävdar att hon är mannen. jag hävdade att jag var det. så bytte vi ett tag. sen fann jag henne med en borr. alltså, det är bara män som borrar. leve könrollerna, och så var jag frun igen. nu vet jag inte längre. men hon är kortare än jag... kanske är jag mannen ändå?

8/18/2006 5:00 em  
Blogger eff sa...

Det verkar svårt att klarlägga helt, med andra ord. Lägenheten är CE-märkt i alla fall. Det känns tryggt.

8/18/2006 9:43 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida