torsdag, oktober 19, 2006

Attribut

Alla har en vinge, en vinge under armen. Jag lärde mig det i måndags natt. Alla har en. Hur ska man använda den? Vi undrar och drar och petar på den där under armhålan, där den växt sedan igår, i förrgår eller sen vi blev till. Den har fjädrar som andra vingar men de är oputsade och glanslösa. Det är för att våra tungor inte är runda och inte heller har vi en talgkörtel. Vi har förstånd.

Förstånd förstånd.

Man skall icke flyga om man inte är en fågel! Därför är det svårt att hitta kläder som passar. Det ska till att gömma sin enda vinge, sin halva dröm under armen. En del har även huvudet under armen och skägget i brevlådan. Man kan disponera kroppsdelar lite efter behag. Just när det gäller vingen är det ofta en möjlighet att samordna med någon annan. Gå ihop, två och två, förenen eder, flygfän. Varför når du lättare mina fjädrar, än jag själv? Smart att hitta någon med högervinge om man har en vänstervinge. Vissa lagar är till för att brytas medan andra, aerodynamikens lagar och samvarandets, för det allra mesta måste lydas. De som inte lyder blir av med sin enda vinge eller som i vissa fall berövade den. Jag vill vara som Jonathan Livingston Seagull. Jag vill ha båda vingarna och använda dem. Fast, åt helvete med vill. Vi ska.

9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

jag ska klippa in texten i word, använda någon snygg font, skriva ut och sätta upp på väggen

10/19/2006 11:31 fm  
Blogger Chris sa...

ängel. jag saknade dig så mycket igår kväll på vägen hem från ett träningspass att jag nästan snubblade, för tankarna var så upptagna på fröken. sen kom jag hem och fingrade lite på flygbiljetterna. jag har fått pappersditon, kan du ätnka dig! nästan lite myisgt. jag ska köpa massor av ost m mig hem. puss puss puss.

10/19/2006 11:35 fm  
Blogger eff sa...

A Flock Of Seagulls. Sheryl Crow. Ethan Hawke. Eddie the Eagle. Svala. Jag undrar om alla de har fördelar i och med sina namn.

Men mitt skägg är för kort för att fastna i brevlådan. Jag ser det som en nackdel.

10/19/2006 11:44 fm  
Blogger Chris sa...

oh nej, det kan nog vara en fördel just det här fallet. har du skägg nu förresten?

10/19/2006 12:27 em  
Blogger eff sa...

Har inte varit slätrakad på över två år. Mitt ansikte behöver ett skägg.

10/19/2006 12:54 em  
Blogger Chris sa...

men... inte så mycket väl? det borde jag def ha lagt märke till. oh, du vet att vi gillar't.

10/19/2006 1:09 em  
Blogger eff sa...

Gamla vanliga skägget, resurserna räcker tyvärr inte till ett Sam Beam-mässigt helskägg. Tyvärr.

10/19/2006 1:18 em  
Blogger S sa...

Det där var så fint. Söta du. Så fint. Att jag kommer tillbaka för att läsa igen. Lite senare.

10/19/2006 5:35 em  
Blogger Peter Madison sa...

Du är nog den vackraste jag aldrig sett....!
Vart vill du att dina vingar tar dig...?

Kram.

10/19/2006 11:54 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida