måndag, december 04, 2006

Lögner lögner

Nu gör vi upp det här en gång för alla: people people, asså mac? Haru en mac sa han, och ja ba, nä en PC. Plötsligt kändes som om jag var efter på nåt sätt, inte värdig. För att jag inte äger typ en sån där vit rundad liten sak som ser ut som en avsugen karamell. Det är stört omöjligt att hantera en sån där. Man skriver tex ett helt mail som man ska skicka till sina allra finaste finaste, och vad händer? Den mest naturliga knapptryckning innebär såklart delete och allting går förlorat. Varenda liten punkt. Fö verkar alla knappar medföra att saker försvinner. Om inte helt och hållet så bortom allt förstånd. Ikonerna ser inte kloka ut och heter saker som safari. Safari. Smaka på det liksom, safari? Tangentbordet känns instabilt som på en plastleksak och skärmen ser i det närmaste ut som ett toalock. Men en sån ska man alltså ha om man ska vara värdig. Åh vidriga nederlag och äpplejox. Och ja ba, hehe, asså jag gillar ju mac egentligen. It's sick.

27 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du får helt enkelt hitta en attraktiv man med en av dessa tingestar, som du sen erbjuder lite hångel i utbyte mot att få låna hans dator.
Kombination av nytta och nöje helt enkelt.
Säker på att det finns många som skulle tacka ja till ett sådant erbjudande.

12/04/2006 11:17 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hm. Jag är inte så bekant med Mac heller men skulle spara en grej på en extern hårddisk och sen avsluta. Kändes inte helt tryggt och logiskt att spara och sedan dra hårddisken till papperskorgen (!) för att avsluta. No good.

12/04/2006 11:42 fm  
Blogger eff sa...

Det är ju en vanesak i grund och botten, som med allt.

Dock finns det inget värre än Mac-illuminati (eller PC-illuminati, för den delen) som odelat hävdar att det bara finns fördelar med den ena tekniken.

Nuförtiden är ju en Mac en PC till överpris med ett annat operativsystem. Vilket är lite gulligt.

12/04/2006 12:04 em  
Anonymous Anonym sa...

jag är med dig, brooden.
det enda man ser här på cafeer vid 20-tiden är ungt folk deglandes så mycket att deras små sockerkuber smälter samman och deras händer är förevigt fastklistrade

12/04/2006 12:21 em  
Blogger Chris sa...

jag vet egentigen inte vad jag opponerar mig mest mot. troligtvis vill jag bara va lite ilsk. så jag hatar dem passionerat.

m, om det är en hon då? jag känner en hon med sådan tingest. hon råkar vara lite avlägsen dock, men firar troligtvis nyår i mitt sällskap.

12/04/2006 1:31 em  
Anonymous Anonym sa...

Chris, du känner flera. Jag älskar min Mac. Den är så fin. Och så har den fjärrkontroll. Need I say more?

12/04/2006 1:35 em  
Anonymous Anonym sa...

jag skulle kunna tänka mig att denna hon som har en sådan tingest (vilket nästn rimmar på ångest om man har lite fantasi) säkert också kan låna ut, även utan utbyte av hångel. Lite kärlek räcker:)

12/04/2006 1:51 em  
Anonymous Anonym sa...

Men du...du är ju tjusig, fast du har en PC....tänk så tjusig du skulle vara om du hade en mac...;) Då skulle vi kunna hångal ju!!!...haha...erhm....upps...!

12/04/2006 1:58 em  
Blogger Chris sa...

mina damer och herrar och främst m, din slusk (as?), se nu vad du har startat; hur blev den här datordebatten en hångeldebatt? följdfrågan blir då givetvis om det är skillnad på folk och folk och hångel och hångel? avhängigt dator, that is.

12/04/2006 2:05 em  
Anonymous Anonym sa...

egentligen var det någon som fattade det här för jättelänge sedan...minns ni Compis-datorerna? det hörs ju på namnet...

12/04/2006 2:35 em  
Blogger Chris sa...

knullkompisdatorerna?

12/04/2006 2:40 em  
Anonymous Anonym sa...

Du får göra en empirisk studie i om Mac-användare hånglar bättre än PC-användare.

As? Slusk?

12/04/2006 2:48 em  
Blogger Chris sa...

undrar vad den franske ambassadkillen har. (säkert inen dator alls, han är ju fransk gubevars.)

12/04/2006 2:52 em  
Anonymous Anonym sa...

Mac-användare hånglar garanterat bättre, appselut. Eller det vete förresten..

Måhända har han en dator men han har betalat den med check, alldeles säkerligen.

12/04/2006 2:59 em  
Blogger eff sa...

Det är en jävla dator!

Det sammanfattar väl? Det är ett dött ting, en produktivitetssänkare, eller -höjare beroende på vilket humör man är på. Inget mer. En del verkar ha närmast en erotisk dragning till Mac-datorer, vilket är ett kort steg från att regelbundet knulla med en Kobratelefon på teknosexskalan. (Ironiskt att man på english med en Kobratelefon är receiver samtidigt som motparten också är det.)

12/04/2006 3:04 em  
Anonymous Anonym sa...

eff, det finns kåtkaffe också. jovisst.

12/04/2006 3:34 em  
Blogger eff sa...

Det är sant. Men trots att du är en redig böna vill du väl inte knulla med kaffet?

12/04/2006 4:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Tips helt utan sammankoppling med varken mac eller pc: Underbara bar kl 20.30 idag måndag, delar ur Six Figure Transatlantic spelar (underbart band). http://www.thatsitsir.com om du vill lyssna. Sprid ordet du som bor i rätt del av världen för att ha möjlighet att höra dem. Förresten röstar jag på pc oavsett.

12/04/2006 4:19 em  
Blogger Chris sa...

tack för tipset erika! råkar dock ha planer (kunde man ju inte tro om henne).

nja eff, du har väl rätt där. det skulle bli ganska kornigt liksom. pulvrigt. men gott skulle det lukta ta mig fan!

12/04/2006 4:24 em  
Blogger egoistiska egon sa...

Det här med fjärrkontrollen till nya macbook är ett klart plus i kanten.

12/04/2006 4:41 em  
Anonymous Anonym sa...

Det är bara störda personer som använder mac, det är en sekt och sekter är läskiga.

12/04/2006 9:06 em  
Anonymous Anonym sa...

David, David. Du är bara avundsjuk för att inte du har någon fjärrkontroll till din dator. Förresten är det en ganska trevlig sekt. Vi behöver varken smeta lera i ansiktet eller bränna rökelse. Bara betala lite mer för allt det där snygga och knäböja framför vårt blankvita altare ett par tre gånger om dagen. Det stora äpplet välkomnar dig till sin gemenskap när helst du önskar. Häng upp själen till höger om ingången. ;-)

12/04/2006 9:54 em  
Blogger danne sa...

mo: We hear you. Mac is the shit. BTW; var det inte mac som skapade både internet och bloggvärlden? Det har jag hört eftersom Bill inte hade några kompisar och därför heller inte behövde varken nät eller blogg.

12/05/2006 8:04 fm  
Anonymous Anonym sa...

internet kanske men where was the web born?;)

12/05/2006 8:41 fm  
Blogger nina sa...

jag måste säga att jag var skeptisk precis som du, men nu älskar jag min mac (powerbook - alltså inte toalocksvit) och jag älskar den så mycket att jag åker in till stan på morgonen istället för att sova vidare, för att kunna surfa på den. den är kärlek!

12/05/2006 8:57 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jesus var väl OK, men kristna är rätt jobbiga.

Mac datorer är väl OK, men macanvändare är rätt jobbiga.

12/05/2006 10:12 em  
Blogger Studiomannen sa...

Fjärrkontrollen kan man kanske ha sex med. Annars vet jag inte vad jag ska med en sådan till... :-D

För övrigt ledsnade jag på Macar redan på 90-talet för att de kraschade för fan jämt.

Ja. Jag vet. Det har hänt saker sedan dess, men eftersom jag är fullt nöjd med att vara PC-användare är jag glad ändå.

Typ!

12/07/2006 11:20 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida