tisdag, februari 20, 2007

Good morning little school girl

Klockan ungefär halv tio någonstans i Oslo (jamen det var ett jävla tjat om den här stan men si vad ska jag göra) öppnade jag ett dokument och stängde det igen. Jag vill inte. Jag ville inte. Tanken att åka och vara markpersonal i ett par dagar uteslöt inte att jag kunde plugga och skriva också, samtidigt. Fast det gick inte imorse och utanför fönstret snöade tefatsflingorna iskalla ner mot spruckna trottoarer, lockade kallade drog mig utåt promenadstråken till, älska med oss älska med oss gör som vi, fall fritt. Efter en liten timmes liten ångest, petit petit, bestämde jag mig för att öva idag också. Så idag har jag gjort ingenting.

Ingenting.

Först läste jag tusen bloggar. Jag har hittat några nya tjejer som verkar helt grymma. Susanna till exempel. Damn! Sen läste jag tidningen och bryggde kaffe. Sen kokte jag lunch. Sen hade det slutat snöa och någon annan var tvungen att dimpa omkring på trottoarerna så jag gick ut. Och köpte en Resterödströja på rea i en affär där den säkert sextioåriga damen spelade Jonny Lang och jag stod i provhytten och sjöng med för jag var ensam i butiken och hon pratade massor med mig och vi älskade Jonny Lang tillsammans och kunde ha tagit oss en whisky, där och då. Sen gick jag hem och la mig på soffan och sov. Först en timme och sen en timme till. Sen handlade jag middag på Kiwi och nu snart ska jag laga den. Det blir parmesanpanerad kyckling med klyftpotatis och krämig parmesansås.

Ingenting verkar ändå rymma ganska mycket någonting och även om samvetet mitt molar dovt i magtrakten är jag ganska nöjd med min övningsdag.

Kärlek.

5 kommentarer:

Blogger eff sa...

Pianorik diet är bra för dig. Annars får den där pseudo-norrbaggen dra dig lite kärvänligt i örat.

2/20/2007 7:47 em  
Blogger jonny sa...

jo fan va kallt det var här. var inne i stan en sväng med vårkläder då jag ville trotsa alla minusgrader. jag kom tilblaka stelfrusen och med full urinblåsa då te försökte joina min front mot kylan. skam den som ger sig.

2/20/2007 8:58 em  
Blogger danne sa...

yo, baby. vad hette filem som jag skulle se? kärlek.

2/20/2007 9:43 em  
Blogger LITTLE LUCY sa...

Haha, men alltså nu har jag läst det här inlägget tre gånger och klickat på länken fem. Tänker "tänk om den där länken, är en sån där länk, som alla ser sitt namn i? Men samtidigt tänk om inte!"

<3

2/21/2007 12:35 em  
Anonymous Anonym sa...

eff, han gjorde just det. eller alltså, typ. jag övar på piano pianissimo.

jonny, ja det är tamigfan skitkallt här jämt! sitter på blindern och fryser tom inomhus på biblio.

danne, darling var det.

susanna, alla ser att där står susanna =). du är grym.

2/21/2007 1:25 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida