fredag, juni 22, 2007

Hinner

Så alltså, jag sitter på ett tåg på väg mot Hamburgsund och allt som kan gå fel har gjort det. Just nu sitter vi i Vänersborg. Öh tror jag. Jag ser typ ett par kor, en truckerkeps och en skylt där det står Vänersborg, så det verkar rimligt. Först ut imorse var det elfel i vagnhallen vid i närheten av Norra Bantorget. Plus 30 minuter. Redan då kunde man ana vi skulle missa anslutningsbussen från Tanum till Hamburgsund eftersom vi har tio minuter till godo. Någonstans vid Herrljungatrakten meddelade resesamordnaren (?) på tåget att vi inte kommer kunna köra längre än till Uddevalla eftersom det annars blir fler försenade tåg än vårt. Strax därpå stannade vi helt pga signalfel. Plus en timme? Sen dess har tåget krupit fram i snigeltakt allt medan regnet strilar nerför fönstren och fälten och ängarna går i gråvitt utanför. Högtalarrösten meddelade lite mer positivt att SJ i alla fall ersätter med bussar från Uddevalla och folk drog en lättnadens suck igen. Well, sen rullade vi in på spåren här i Vänersborg och nu råder elfel på hela banan. Ställverksfel, whatever that means. Skärmarna är släckta, alla måste stå still. Plus tre timmar? Så nu sitter jag alltså här och firar midsommar för tillfället. Min morfar fyller 90 och festen på Skäret börjar kl 19. Ska bli spännande se om jag hinner.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Heja trådlöst (om det så är SJ:s eller grannens)!

Sedan tycker jag ju inte att du ska vara så negativ mot Vänersborg med omgivning. Det är inte så långt från mina hemtrakter vettu;)

Och så ett stort grattis till er båda, för allt (ni väljer vad som känns viktigast)

Här ska avskedsfiras ikväll, det är...vemodigt. Får väga upp vemodigheten med röda jeans och högklackat. Ett par centimeter upphöjning på en gång alltså.

6/22/2007 3:11 em  
Blogger Peter Madison sa...

Heh...ser ut som en sån där midsommar att minnas...

6/22/2007 3:13 em  
Blogger S sa...

Jag hoppas du hann.

6/23/2007 3:23 em  
Anonymous Anonym sa...

Men gumman. Hoppas att du hann och att du fick en fantastisk midsommarafton! Puss.

6/23/2007 6:07 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida