lördag, juni 14, 2008

Salt i håret

Okej okej! Jag ÄR en vanlig människa trots allt och det var alla tiders trevligt på Grinda. MEN VI HOPPADE SÄCK. Det finns alltså vissa belägg för cynismen, så håll käften. Jag, som den von oben jag är, erbjöd mig vänligast stå över då endast delar av laget behövde ikläda sig denna förlöjligande utrustning varför jag kunde nedsänka mig endast till att heja och tjoa från sidan av spektaklet. Nåväl. Det var flott och påkostat och sol och salt och segel och trädäck, fri bar från ankomst och skaldjursbufféer, bubbel, bastubad och solvarma klipphällar på vilka vi sträcka ut oss som strandade sjölejon. I viken kanske femton grader? Jag har badat. Som vanligt är det alltid nån man snackar med man verkligen inte förstår sig på men på det stora hela verkar Blivande Kollegor trevliga och den närmsta ledningen duglig. Den fria ölen från klockan tre och framåt har emellertid satt vissa spår så jag ska vila nu.

Ps. Det finns massor av chips i katrullådan! Ds.

Ps2: Trevliga och dugliga? Det var snålt tycker jag. De verkar skitabra! Ds2.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida