måndag, februari 07, 2011

Jämställdhetsplaner och 356 kommentarer om varför de inte behövs

Fick ett mail av min kollega, som är fab btw:

Ang Wikipedias jämställdhetsplan.

"Läs kommentarerna. De går i tur och ordning igenom varje standardargument emot att ha en jämställdhetsplan, varför den är onödig, att det är en meritokrati, hur det diskvalificerar kvinnor att ha ett sånt mål, hur man borde ha jämställdhetsplaner för alla andra grupper i samhället (pensionärer, minoritetsgrupper etc), individbaserade argument (men JAG gör inte så, därför X)."

Ganska roligt ändå i all sin absurda förutsägbarhet, och beviset för att jämställdhetsplaner behövs. Bara inte där just JAG är, etc etc.

3 kommentarer:

Blogger eff sa...

Ibland är det tur att jag inte har tillgång till kärnvapen.

2/07/2011 8:22 em  
Anonymous christina sa...

heheheeehe. me2.

2/07/2011 8:43 em  
Anonymous Anonym sa...

Ditt argument lyder ju egentligen:

"Eftersom folk säger att där inte behövs några jämstäldhetsplaner så behövs där jämstäldhetsplaner"

Jag skulle vilja veta motiveringen till att det behövs jämstäldhetsplaner på wikipedia. Om kvinnor inte vill använda sidan så är det enligt mig fullt acceptabelt att försöka leta ut varför, men att efterfråga någon sorts 50/50 ratio? Vad är egentligen meningen?

2/27/2011 8:05 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida