lördag, januari 08, 2011

I väntan på middag

Tack för alla gratulationer raringar. Jag går omkring med ett leende i fejjan och känner mig småfånig. Idag har jag uträttat världsligheter och införskaffat en svart kavaj att använda på fest(en). Det är min första svarta kavaj och den ska pyntas med kantband innan den är redo. Vi ska sy och vi ska sticka, etc etc. Jag hittade gudomligt vackra band på svenska hemslöjden på Sveavägen. Annars har det varit en sofflördag med köpekaffe och internet. Vår kaffebryggare har dött! Alltså paniken. Den bara la av i går kväll. Vi stod som två fån och glodde och sen bröt vi ihop i köket och grät. Cold turkey är farliga grejer. I kväll blir det öl på Urvädersgränd, men först risotto a la Martin.

2 kommentarer:

Blogger Magnus sa...

Saknar du redundans på kaffebryggarna? Jag är besviken...

1/10/2011 5:55 fm  
Anonymous chris sa...

det hela är mycket oväntat, eller hur?

1/10/2011 8:49 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida