fredag, februari 03, 2006

Alldeles vuxen

Pow! En jättetaggig drake attackerar från snett ovanifrån och mirakelkvasten hinner nätt och jämt väja undan (halvvind). Några loopar, en eldsvåda, ett slagskepp och två skäggtransformationer senare förstår jag ingenting. På tre sekunder har lika många mastodontakter innehållande minst ett livsfarligt fabeldjur och/eller förstenad trollkarl per scenbild rullats upp och jag är helt bortkollrad. Harry Potter är alldeles för svårt för en vuxen. Jo, men jag tänker ta på mig äran att vara vuxen idag*. Om man inte kan tänka som en femåring bör man skippa unge herr Potter och hellre titta på Jag är nyfiken -gul och skriva en analys. Vilgot får mig i alla fall att förstå vad det är jag inte förstår.

*Minst en kväll i veckan hänger jag mig åt att vara vuxen. Denna vecka valde jag fredag, dvs ikväll, eftersom mormor&morfar ämnar besöka residenset och inta middag. Belevat, skulle man kunna tro, men egentligen inte. Det får bli en senare historia. Därför tänkte jag passa på att leka vuxen ikväll, så att någon är det. Imorgon planerar jag några modesta steg bakåt och in i dimman på S&E's inflyttningsbaluns.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida