söndag, april 16, 2006

Jimi an' some Losec

Ni, ni onda faktorer, ni tar död på mig Det finns en del. Till exempel att det för varje dag som går känns som om min examen blir än mer avlägsen. Att jag tror att folk ska avsky mig om jag inte hjälper till med allt, hela tiden, och flänger runt staden och världen som ett skållat troll. Att jag inte får älska. Att jag fortfarande inte kan slappna av när jag har ätit för mycket sött. Att jag inte kan göra mig själv lugn. Att sova för länge på morgonen och inte sova alls på natten. Att leva på existensminimum, utan sparkonto. Att mormor och morfar kommer på middag och det säkerligen renderar i ett formidabelt kaos.

Det galna i ekvationen är att jag blir stressad av att vara stressad, vilket självfallet föranleder negativa spiraleffekter av guds nåde. Kapten sa: matros, styr nu. Du håller i rodret, ingen annan. Reva om du vill men styr. En för kan ju för fan bara peka åt ett håll åt gången, så vad håller matros på med?

Att jag bara skriver tråkiga saker på bloggen. Jag är inte så svårmodig innerst inne. Inte hela tiden jämt.

Well my mind is goin' through them changes
I feel just like I'm in the time
Every time you see me goin' somewhere
I feel like I'm going out of my mind

10 kommentarer:

Blogger Kaptenen sa...

Känner igen det där. När stressen skapar mer stress. Men det är du som kan göra något åt det. Jag skickar lite goda tankar och vibbar åt ditt håll. Som du så fint skriver själv. Kärlek.

4/16/2006 4:59 em  
Blogger eija sa...

þú ert rosalega sæt

4/16/2006 5:31 em  
Blogger Grus sa...

"Stress is when you wake up screaming and you realize you haven't fallen asleep yet" som det står på mitt kylskåp.
Hoppas att du lyckas hålla vansinnet på stången.

4/16/2006 7:20 em  
Anonymous Anonym sa...

XXX IT fd IT Partner. Jag kodar lite så ingen tar mig gisslan för att komma in i valvet.

Bakgrunder kan jag göra om man vet ungefär hur de ska se ut. Eller så snor man dom av valfri person man är hyfast säker på inte kommer märka nåt.

4/16/2006 8:07 em  
Anonymous Anonym sa...

"sömn är bara en illusion som inträder när det är för mycket blod i koffeinomloppet"

4/16/2006 8:27 em  
Blogger eff sa...

"jag bara skriver tråkiga saker på bloggen"

Bullshit. Ta hand om dig, för farao. Världen behöver donnor som du.

4/16/2006 10:02 em  
Anonymous Anonym sa...

"Jag är inte så svårmodig innerst inne. Inte hela tiden jämt."

Glädje, så mycket svårare att skriva om.
Jag skrev morgondagens inlägg innan jag såg ditt.
Om du nu undrade alltså...

4/16/2006 10:35 em  
Blogger Andreas sa...

Alla har vi våra monster. Det gäller att mata dem med rätt saker bara så de håller sig lugna.

Jag tror på kärlek =)

4/17/2006 12:53 fm  
Anonymous Anonym sa...

Har börjat läsa en bok som jag tror är nåt för oss, vet inte om du sett den; "Så ung? Och så duktig". Man behöver inte vara så förbannat duktig jämt! Det viktiga är inte vad man gör utan vem man ÄR och du är så mycket mer för så många än man någonsin kan begära.

Far till Paris imorgon och när jag kommer hem ska vinförrådet vara påfyllt, vill du dela en flaska med mig en vårkväll och ta hem ännu en rond i matchen mot sånt som bråkar med en?

4/17/2006 9:59 fm  
Blogger Chris sa...

klart jag vill baby! jag saknar dig så mycket att det värker. fly försiktigt till paris.

jag tror ockdå på kärlek. alla andra lösningar är för jobbiga, för lite som man får tillbaka. och visst är det konstigt att det är mer värt, konstnärligt, att vara sorgsen? glädje ju, bäst av allt.

4/17/2006 10:30 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida