fredag, november 03, 2006

Halva tankar halva dagar

Tankar till morgon-TV sätter dem i halsen i örat i vägen för mig själv kanske? Ser barnprogram med äldre man yngre tjej han visar hon tittar gör grimaser verkar inte förstå det han säger om galaxer vetenskap kunskap, som vanligt i framtiden dåtiden nutiden? Och jag tänker hepp, ännu en generation som går förlorad. Ännu ett gäng femåringar som lär sig att den riktiga kunskapen kommer från äldre man yngre kvinna göra sig icke besvär. Kanske ja, mest ivägen för mig själv. Senare på tunnelbanan mellan tusen ansikten alldeles pyttenära mitt eget jag behöver inte hålla i mig för vi står tätt tätt tätt intill ihop tillsammans fjärmade mellan ihopknycklade metro city a-delar kulturdelar och jag tänker, människor trivs inte tillsammans det blir för mycket kött för lite själ på samma yta. På kontoret byter jag jeans mot pressveck dricker espresso tänker på min avtalspension sorterar gamla papper jobbar undan längtar ut på torget, i solen, amen.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

är inte det allra allra värsta när man kommer på sig själv med att sitta o grimasera sådär och fnissa, le lite, låtsas som att man inte riktigt förstår? och särskilt när den äldre mannen mittemot en har ca hälften av ens iq..

11/04/2006 4:27 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida