onsdag, november 01, 2006

Trött hungrig längtar

Är på FRUKTAT dåligt humör efter att ha ägnat trehundra timmar totalt ge-jävla-päckt i tunnelbanan bara för att få ägna cirka femhundra timmar till på FULLSTÄNDIGT överfulla och skadligt djupfrysta Ropsten för att ta banan sista sträckan hem. Håret i istappar under baskern och tårna som arktisk potatis i mina i övrigt sjukt snygga men dock ej lämpade bruna stövlar från förra säsongen. Busstrafiken i hela länet är inställd pga väglaget. HALLÅ? VI BOR I STOCKHOLM DET BLIR SNÖ HÄR VARJE VINTER ERA JÄVLAR! Spårtrafiken klarar inte av blöta löv. Ett blött löv är typ en liten sladdrig naturbit och därför står sl still. Det är tamigfan helt otroligt.

Okej, men nu ska det bli ändring på humöret. Säg den ilska och vanmakt som inte lite Douglas Unger kan råda bot på, speciellt som jag råkar veta att skivan är köpt direkt ur handen på Carl-Johan Vallgren. Snömos, jo jag tackar.

(Det gick i alla fall bättre på gymet idag.)

12 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Äntligen är snön här! Dagen till ära har jag korkat upp en kvarbliven glöggflaska från ifjol tillsammans med lite pepparkakor och bra musik...
Du får flytta norrut chris, där vet de hur man hanterar vintern på riktigt.

11/01/2006 10:22 em  
Blogger Alex sa...

I Umeå fungerar kollektivtrafiken utan problem, hela vintern så flytta hit och jag ska bli din allra första norrlandsvän!

11/01/2006 10:45 em  
Anonymous Anonym sa...

"Vädret ställer ibland till spratt, det är en del av livet" säger SL insiktsfullt. Spratt? Varje höst?
SL får väl gå en kurs i lövbekämpning, kanske i Umeå?

11/02/2006 12:05 fm  
Anonymous Anonym sa...

I know, det sjuka är att det aldrig hörs talas om snökaos norr om uppsala. det är alltså ett till stockholm förärat problem, eller? skicka stadstrafikanterna norrut säger jag också.

alex, om jag någonsin kommer till umeå ska du bli den första att få veta!

11/02/2006 7:49 fm  
Blogger Matt sa...

Jag hade nog tur igår och kom hem utan problem. Idag väntar jag nån timma med att åka till jobbet så kanske kaoset och trängseln försvunnit.
Vart kan man handla av Vallgren?

11/02/2006 8:11 fm  
Blogger Chris sa...

matt babe, jag vet inte riktigt. vi får fråga cohen exakt var, men han har gett sig fan på att inte kommentera här så jag kan återkomma i frågan.

11/02/2006 9:22 fm  
Blogger Fabbe sa...

Ja men vafan då, klar kollektivtrafiken i ume funkar, alla tre busslinjerna med en turtäthet på en halvitmma. Det går liksom itne att jämföra, byhåla med stad och kom inte och tjafsa nu, jag vet va ja pratat om jag har bott i ume i en herrans massa år.

11/02/2006 9:56 fm  
Blogger Chris sa...

fabbe, hehe. du har klart en poäng där. nu: mer te. massor av te!

11/02/2006 10:27 fm  
Blogger .m. sa...

Te??
Har du förfrusit huvudet i kylan?

11/02/2006 10:28 fm  
Blogger Chris sa...

asså jag VET, men om jag skulle dricka så mycket kaffe hade världen behövt förse mig med nåt lugnande på riktigt, och jag jobbar så långt ifrån plattan.

11/02/2006 10:37 fm  
Anonymous Anonym sa...

Varm choklad, Chris. Det är det enda som hjälper. Puss på dig och tårna.

11/02/2006 11:37 fm  
Blogger Studiomannen sa...

Sprit kan duga. Inte fysiskt men mentalt.

11/03/2006 12:09 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida