tisdag, december 26, 2006

Kära Knyttet

Är vi inte för roliga säg, ylar i kapp och turas om att bedyra den andra om dennes förträfflighet, allt medan vi frenetiskt skakar på huvudet åt komplimanger och låter dem rinna av oss som vatten på gäss. Är du en gås? Är jag en? Varför lyssnar du inte på dig? Är jag verkligen så k o r k a d som jag säger, jag lyssnar ju inte på mig? Är vi gäss eller människor? Nu skärper vi oss. Nu vågar vi vila i oss själva och sansar oss några kilo. Det är liksom dags. Det har varit dags länge nu.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Haha, jag tänkte just på det och det hela blev ännu roligare när du uttryckte precis samma sak. När allt kommer omkring var dock inte reaktionen så svår att förutsäga.

Om du är en gås så är jag Nils Holgersson som sitter på din rygg och blir visad världen i ett annat perspektiv. Fast inte förminskad såsom han.

12/26/2006 2:12 em  
Anonymous Anonym sa...

förresten är det trevligt att umgäss* med dig

*umgås i plural (för umgås gör man ju annars ofta ensam…)

12/26/2006 2:13 em  
Blogger Chris sa...

haha jag dör! well my dear friend, snart får vi umgäss allihopa igen, på nyår. the circus is comin' to town.

12/26/2006 3:36 em  
Blogger danne sa...

chris. kram.

12/26/2006 3:48 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida