måndag, februari 12, 2007

Saxat om stress

Jag sätter kryss i rutor och så:

[x]"Jag måste vara fullständigt kompetent, adekvat, intelligent och framgångsrik på alla möjliga sätt."

[x]"Om någonting har påverkat mig starkt här i livet, så måste det komma att påverka mig resten av livet."

[x]"Det är livsviktigt för mig vad andra människor gör och jag måste göra större ansträngningar för att ändra dem i den riktning jag skulle önska att de förändrades."

[x]"Jag kan inte förlåta mig själv för tokiga saker som jag gjort."

[x]"Jag har ingen kontroll över mina känslor och jag kan inte rå för att jag har dem."

4 kommentarer:

Blogger .m. sa...

Bra så. Då tar vi den andra kolumnen istället.

2/12/2007 7:51 em  
Anonymous Anonym sa...

och vad blev du? *grin*

jag har ju helt klart valt helt fel land att bo i - särskilt efter att ha sett "An inconvenient truth"... och det förvånar mig att Holländarna som har så mycket att förlora inte är de som kämpar hårdast för miljön?... nej pengatänkandet sitter hårt i ryggraden hos denna handelsnation sedan 1600-talets dagar... kanske bor jag i rätt land i alla fall. Här behövs hederlig svensk Mulle-skola!

Apropå skrivarcirkeln - betyder din kommentar att jag kan skriva upp dig typ i slutet av nästa cirkel-lista?

2/12/2007 10:06 em  
Blogger Chris sa...

josefin, nej tyvärr. jag lägger min skrivtid på ett visst projekt för tillfället så jag vill inte vara med för att göra nåt halvhjärtat. gärna senare though!

2/13/2007 12:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Ja, jag kryssar också i de rutorna. Verkligen.

Tänk om man var en sån person som inte bryr sig och inte vill komma någonstans. Praktist. Jag skulle dö av tristess. Även om jag nu faktist nära på dö av stress. Medelvägen, hitta medelvägen. Men det låter också så tråkig, äta kakan och fortfaraden ha den kvar skulle passa mig mycket bättre.

2/13/2007 1:32 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida