tisdag, juni 26, 2007

Trimmer

Kass dag verkligen, på alla vis. Nå, men många. Jävla vis. På alla arbetsplatser jag har jobbat har luftkonditioneringen varit klart undermålig, så även här i töntoland. Undrar om det finns en kritisk mängd svett för att kortsluta ett tangentbord? Gick hem vid tre redan och hatade mig själv. Sen gick jag ut och sprang och det var också skittungt.

Apropå den där rundan, så här ere dårå, att jag är tillsammans med en skogstomte. Första gången vi träffades tog det jättelång tid innan jag upptäckte honom för han smälte så fint in mot bakgrunden och hade sån där buske på huvudet och grön näsa och joddlarskor. Mina ögon har inte span på tomtar per default, liksom. Min kille brukar orientera. Orientera. För er som liksom jag inte fattar grejen kan man läsa om naturen här, och vad man kan göra i den. Anyhoo, idag i spåret sprang jag plötsligt rakt igenom ett gäng såna där orienterare, med lappar på bröstet och allt. Spandexbyxor i glada färger, hela kitet. När jag sprang förbi applåderade de. De måste trott jag var en av dem! Slutsats dragen av detta är han smittar av sig: jag har börjat se ut som en orienterare! Min skräck vet inga gränser och jag satte rekordtid på rundan. När jag kom hem tog jag mig en lång titt i spegeln för att se om det börjat växa lav ur örona på me och det hade det! Jag kommer kunna sälja mig själv som renmat, eller turistattraktion för tyskar eller gud vet. Panik panik panik.

Så jag måste gå och sitta på lite betong nu, och kanske lägga mig på raggen. Och köpa en trimmer.

7 kommentarer:

Blogger Studiomannen sa...

Naturmupp soon to be! Snart kanske du inte bangar för en fisketur med Studiomannen? :-)

6/26/2007 9:02 em  
Blogger .m. sa...

Hade de lappar på bröstet och befann sig på ett elljusspår var det nog en annan ras, homo fridrotticus. Kan lätt förväxlas men skiljs åt på den framskjutna höften och det sprettiga steget.

6/26/2007 9:26 em  
Blogger Jenny sa...

Igår var min kasshetsdag: allt gick åt pipsvängen: jobbet, plugget, lägenhetssökandet, bråk med kompisar... det var fyfan för hela slanten, fast att solen lyste.

6/26/2007 9:55 em  
Blogger Chris sa...

pete, skräm mig inte nu goddamnit.

m, asså jag är hyfsat säker på min sak, vilket bara gör det än mer kusligt. JAG känner tydligen igen dem också. (de hade kartor.)

6/26/2007 9:56 em  
Blogger Chris sa...

jenny darlin', bättre nu? säg det går över.

6/26/2007 9:57 em  
Blogger Peter Madison sa...

Fniss...söt du e då!

6/26/2007 11:58 em  
Anonymous Anonym sa...

va läskigt...vi "skogstomtar" brukar vanligtvis försöka gömma oss så gott det går i skogen så ingen ser oss...springa på spår med karta är ju bara så...fel.

6/27/2007 9:30 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida