måndag, juli 09, 2007

Hur mycket regn finns det? Jag satt i en lada i helgen, under ekbladskronor med ljusslingor och drack rött, sjöng sånger, träffade alla. Baggen i hagen utanför hette Sixten. O ville heta Sixten, grät när han var liten, hette ju O. Gått på dass tre och tre, sovit i tältsäng på knarrande vitmålade bräder vaknat i träsnideri och ljusblå gardinspets. Stod i mörkret i regnet på grusgången mellan ladan och huset. Det var ärligt. Sen regnade det, bilen var som en fiskaffär på vägen hem. Nu sitter jag i Stockholmsstan igen och idag skulle vi spelat lite tennis, men nej, alltså? Hur mycket regn kan det finnas? Reviderar, gör om, spelar alfapet istället (saknar E nåt så djävulskt), bakar ett bröd. Jag har på mig tre tröjor och sockor i sommarkylan.

6 kommentarer:

Blogger Therese sa...

Tänker på dig varje dag, visste inte att du tagit upp bloggandet igen, roligt att "se" dig här igen. Ta hand om dig, fina! Kramar

7/09/2007 12:22 em  
Blogger Matt sa...

Romantiska regn.

7/09/2007 3:58 em  
Blogger frida sa...

det finns alldeles för mycket regn, ja det gör det!
(jag kan tom tänka mig att gå så långt som att säga att allt är regnets fel dagar som denna.)

7/09/2007 10:18 em  
Blogger egoistiska egon sa...

jag tycker det låter härligt.
faktiskt.
:)

7/10/2007 12:27 em  
Blogger Studiomannen sa...

Jag tycker att det låter svenskt! Sådär Lundellskt svenskt, om du ursäktar liknelsen...

7/10/2007 6:56 em  
Anonymous Anonym sa...

engelen, jag tänker på dig också. stora bamsekramar.

matt, typ så, ja.

mps, men idag var det sol!

egon, det var det också, väldigt väldigt.

pete, tar vl aldrig illa upp! tack.

7/10/2007 11:06 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida