tisdag, juli 03, 2007

Vänt

Jag mobbar Cohen för att han ser rävar överallt. Jämt på fyllan, gin&juice. Det finns inga rävar säger jag till honom. Han säger jo-o. Och ler stort. Jag säger fyllo. Jag kunde få rapport från hans fönster i Leicester om att räven var där igen. Ibland flera gånger i veckan. Han sa det var sjukt mycket rävar i Leicester. Jag sa gå hem från puben, sluta umgås med ryssen. I fredags gick det för långt när han började yra om grävlingar. Han hade sett en grävling i löpspåret påstod han. En stor svart grävling med vit mule. Mitt på dagen, i solljuset mellan bladen. Kanske en duva? sa jag, vara försiktig nu när han är mentalt labil. Nej nej jag svär, säger han. Ler inte lika stort. Igår, när jag gick hem från tunnelbanan, sprang en räv över vägen. Sketen och skabbig; det var inte en katt. Paff stannar jag upp. En räv. JAG SÅG EN RÄV! textar jag Cohen. -Ljug inte... får jag svaret. Så har det då vänt.

4 kommentarer:

Blogger Macho sa...

Hallå Christina! Hur är det? Lång tid inget ses. Jag har flyttat till Malmö, svänger du förbi ngt i sommar?

Kram från Anna S

7/03/2007 12:59 em  
Blogger Chris sa...

yao anna! jag svänger förbi skåne om en vecka, i en vecka. malmö dock på fel sida skåneland för mig, men vad ball du flyttade ner. och ruggans vad snyggt macho magasin är, grattis till ett superjobb!

hör av mig om jag ska ner. all kärlek!

7/03/2007 2:55 em  
Blogger egoistiska egon sa...

cohen hette en gammal arbetskamrat till mig i efternamn. det är väl inte samma?

7/03/2007 10:43 em  
Anonymous Anonym sa...

skulle inte tro det, men det vore ju kul! då känner nästan du och jag varandra.. puss.

7/03/2007 11:12 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida