fredag, september 19, 2008

Rapport från Schlätta'

JAG ÄR KLAR!

Nej det är jag inte men så nära man kan komma. Idag klarade jag mina sista två tekniska moment på den satans jävla utbildningen (munta i datatransmission och opponering på ett exjobb) och det enda som återstår mellan mig och EXAMEN är nu ett par poäng obligatorisk ekonomi, som jag kallt räknar med inte ska vara av samma svårighetsgrad som en d-kurs på teknis. Således:

idag kom tårarna. Jag gick ut från examinatorns kontor, textade M, fick ett samtal och så brast det. Det var skönt faktiskt, trodde jag skulle vara tom.

Nu sitter jag på min brors korridorsrum i det gudsförgätna Ryd och lyssnar på The Thrills och min knorrande mage. Jag ska snart våga mig ut i det där köket och micra lite gröt till middag. Gröt med banan, minns ni? Orka laga nåt i ett utrymme där skorna fastnar i golvet och skafferierna är märkta med namn liksom. Sen ska jag ta in min fredagsgröt på brorsans rum och se på film (27 dresses!) och bara, ja, sitta i sängen. Jag har på mig morfars gamla FN-tjänsttröja från Middle East (fältläkare) och ett par strumpor som verkligen inte luktar hallonbåtar längre. Eftersom jag sov på tåget imorse (åkte från sthlm klockan 0610) har jag också en ganska ful frisyr, som liksom kantrat på ena sidan. Men som sagt, orka. JAG ÄR NÄSTAN KLAR!

Så idag har varit en annars dag. Hann ta en fika med Eff också, trevligt som vanligt. Vi pratade om LTE och obama/mccain. Nej nu är det mysmiddag som gäller.

PUSS.

(önskar du var här.)

7 kommentarer:

Blogger egoistiska egon sa...

ahmengrattis!

9/19/2008 9:08 em  
Blogger eff sa...

Frippan var snygg. Ta't lugnt.

9/19/2008 9:36 em  
Blogger Gustav sa...

Nämen jättegrattis!

9/19/2008 11:23 em  
Anonymous Anonym sa...

tack!!

9/20/2008 11:35 fm  
Anonymous Anonym sa...

Härligt!! Och snett hår är 2009. ;-)

9/21/2008 1:32 em  
Blogger erika sa...

grattis grattis grattis! schö täm

9/22/2008 10:29 fm  
Blogger danne sa...

grattis!!!! gröten låter bekant. :-) som en frukost från förr.

9/23/2008 6:50 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida