söndag, december 21, 2008

Sökes: feministiskt initiativ

Jag försöker för tillfället vara fri och bekymmerslös. Går sådär. Är katastrofalt oövad på att chilla ångestlöst. Det finns alltid nåt att göra? Köpa en blomlåda i stringstil? Bättra på sin individuella utstående vurm för femtiotalsmöbler, ni vet den man i ensam regi besitter här i Sofo? Typ dricka mängder med kaffe och sy om femton tröjor, varav ungefär en kommer att komma till användning? Äta upp allt saltlakrits? Fatta, sjukt mycket att göra, bara inte plugga in de där kurvorna och diagrammen. Jag har tom betalat räkningar framför att lära mig något ur kursen, dör lite varje gång jag måste betala en räkning. Jag har försökt den vuxna attityden, typ det bästa man kan göra är att ta hand om sin ekonomi! men det funkar inte. Skräll. Champagne! Luft! Vinglyft! Vill för fan ha lite mer liv så här en söndag i nådens år.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Sortera dina strumpor i färgordning!

12/21/2008 4:43 em  
Blogger Chris sa...

hade funkat fab om inte alla var svarta? de är iofs femton shades of black så det kanske är idé ändå. yay.

12/21/2008 6:11 em  
Blogger jonny sa...

jag har varit ute och fotograferat i gbg.regn framför att plugga. men nu är det dags. biblioteket i en av gbgs mindre fashionabla förorter där den spännande boken "Sveriges statsskick" väntar. Som god jul på boxhandske.

12/22/2008 9:54 fm  
Blogger egoistiska egon sa...

jag kom på att vi måste ses snart igen! nytt år ju.
:)

1/03/2009 10:01 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida