måndag, december 14, 2009

Snail mail mystère

Detaljer ur livet:

Den 27 augusti i år postade jag ett paket till Paris. Det innehöll ett ex av Persepolis av Marjane Satrapi som jag tyckte att min fina kompis skulle få i födelsedagspresent. Idag, den 14 december, tre och en halv senare, kom den med returpost hem till mig igen. No dice. Var har den varit och varför kom den inte fram? Jag kan se att den har varit i Frankrike och vänt, och på kuvertet har någon klottrat med grön penna. Franska posten = enigma.

1 kommentarer:

Anonymous e sa...

men sån tur att den kom tillbaka i alla fall! Jag får se till att komma och hämta den personligen!

En gång skickade någon ett kort till mig när jag bodde i byn Prégnin, det vände åter till Sverige med kommentaren "stad okänd" (ville inconnue). Vi kan väl ändå hoppas att det inte stod så denna gång? Det kanske var strejk just den dagen?

12/15/2009 12:36 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida