fredag, april 08, 2011

3, 2, 1... Och nu blir det mer reklam

Coca Cola Zero-reklam som går på tv just nu:

En kille är i bild, som man får veta är Our Hero. Han dricker cocacola med sina polare och är skitsnygg. Klipp. En tjej ringer den snygga killen och säger typ "hey babe, where are you? You're supposed to be here." Klipp. Killen säger shit! och hijackar en helikopter och anlitar ett swat-team (kind of) för att ta sig till sin bortglömda tjej. Under tiden får man se tjejen i bild igen, vid en bardisk. En annan kille kommer in från sidan och text som säger The Jerk kommer upp. Han spanar in tjejen och säger "Sexy dress you got there". Nu anländer den skitsnygga killen, som hissar iväg The Jerk och attackomfamnar kvinnan. Sen säger han nåt i stil med "Sorry baby, change of plans" innan de tillsammans susar iväg upp i himlen under en svart fallskärm. (Eh ja, typ så går det till.)

Alltså de har ju fått allting helt om bakfoten. Det är ju den skitsnygga killen som är the rel The Jerk och den andra som är hjälten? Internt förhållandevis alltså. Jag hade kanske inte gått igång på en komplimang om hur sexiga mina kläder är men kvinnan i reklamen har uppenbarligen klätt sig i en sexig klänning och det är ju The Jerk som gör det enda justa mot henne egentligen, dvs ger henne en komplimang. Den andra snubben har ju glömt sin tjej från början och nåt viktigt de skulle göra, och sen dyker han upp och kidnappar henne.

Ps. Alltså jag vill att genusnytt tar upp det här. Det känns helt klart som nåt strömpan skulle kunna vantolka till nåt aprololigt.

Ps2. Jag sitter hemma och gnyr lite med skrikande halsont och har inget bättre för mig än att transkribera reklam så här på fredagkvällen, ok.

6 kommentarer:

Anonymous K sa...

Du borde bli frisk så vi kan umgås.

4/08/2011 11:47 em  
Anonymous K sa...

Ps. Sjukt nog och totalt okaraktäristiskt dricker jag just nu Coca Cola Zero. Hatar också reklamen dock.

4/08/2011 11:49 em  
Blogger Christina sa...

hahaha, kokkakålasirro. jag försöker blir frisk allt jag kan. ska äta frukt nu så jag kan hänga med dig sen. utanför!

4/09/2011 9:28 fm  
Blogger kai sa...

Det får bli Dr Pepper resten av månaden.

4/09/2011 10:18 fm  
Blogger Christina sa...

kai, haha ja gör så! jag visste inte ens att du körde på den sockerfria varianten?

4/09/2011 10:21 fm  
Blogger kai sa...

Diet Coke egentligen. Inte för att det är sockerfritt per se, utan för att jag gillar den smaken bättre. (Jag vet, jag är konstig på andra sätt också.)

4/09/2011 11:43 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida