tisdag, april 18, 2006

Hundra knop

Mellanlägen existerar inte, jag vet ju det. Det är ett eller noll, på eller av, vaken eller i koma. Idag har det varit läge ett. DN ligger kvar i hallen, oläst. Jag tentade, åt lunch, dammade, dammsög, plockade undan, sprang en vända i det torra spåret, packade upp väskan och ska snart hoppa in i duschen. Dessutom har jag hunnit skriva urton mail, bokat biljett till Flaming Lips på Cirkus 2 maj (yes! så in i helvete) och pratat med både lovely Señorita och fantastiske G om ditten och datten. Jag saknar G så mycket när han inte är här. G, min stöttepelare och vän, min ständiga hysspartner, mitt eviga bollplank. Min konstant i en snedvriden rumtid. Cohen sa något häromdagen, något om oss, om vårt sätt att vara, alla vi som börjar bli klara att ta nästa kliv. Om vår krets. Det enda man egentligen är nowadays är trött, ängslig och kåt. Jag kan inte annat än att hålla med. Allt annat går att kategorisera in under någon av de tre. Trött, ängslig och kåt. Det var bra sagt.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jo. Jag är alla tre oftast.

4/18/2006 6:33 em  
Anonymous Anonym sa...

Tror ändå Hjalmar Söderberg sammanfattade det bäst:

"Jag tror på köttets lust och själens obotliga ensamhet"

/Trött, kåt och ängslig.

4/18/2006 11:41 em  
Blogger Andreas sa...

Jag ska bara komma på något att ängsla mig över så kan jag vara med i klubben också!

4/19/2006 10:42 fm  
Blogger Chris sa...

din son? asså, jag spånar fritt här ;o)

4/19/2006 11:35 fm  
Anonymous Anonym sa...

Vad är nästa kliv?
Jag väntade år på att ta nästa steg,
men livet kom imellan.

4/19/2006 11:42 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida